Projectleider RO

Nieuw

Functie omschrijving

Voor het team Projecten zijn wij op zoek naar een projectleider Ruimtelijke Ontwikkeling. Deze functie kan eventueel ook ingevuld worden door een combinatie van een senior en junior duo.

In het team Projecten staan inwoners, ondernemers en bezoekers centraal, met de focus op het proces waarbij initiatieven worden ondersteund. Het motto is “ja, mits”. We streven naar vroegtijdige participatie, versnelling van de besluitvorming en het verbeteren en aansluiten bij de klantbehoefte. De fysieke leefomgeving wordt integraal benaderd, waarbij verschillende belangen in samenhang worden beschouwd.

Takenpakket
Taakvelden: wonen, gebiedsontwikkeling, landschap en ruimtelijke kwaliteit, stedenbouw en welstand, Omgevingswet, WKB, recreatiewoningen, bestemmingsplan, Omgevingsvergunningen.

Onderstaande werkzaamheden worden uitgevoerd door de aangedragen kandidaat:

  • Begeleiden van ruimtelijke plannen en projecten, vanaf de beoordeling van een initiatief tot en met de realisatie van de ontwikkeling. Voorbeelden van opgaven:
    • Woningbouwontwikkeling, zoals project Visweg
    • Herontwikkeling dorpshuis de Schulp en project oude Hof in gemeente Bergen
    • Stationsgebied Uitgeest
    • Herontwikkeling bedrijventerrein
  • Focus op het proces, initiatieven worden ondersteund met het motto “ja, mits”.
  • Overleggen met initiatiefnemers en belanghebbenden/omwonenden, en vertegenwoordigen van de gemeente bij de Raad van State.
  • Adviseren van het college en het team VTH over ruimtelijke initiatieven die niet passen in het bestemmingsplan.
  • Samenwerken met juristen, vergunningverleners, beleidsmedewerkers uit het team Vastgoed & Beleid, collega’s van Beheer Openbare Ruimte, de gebiedseconoom en externe specialisten.
  • Het integraal werken is vanzelfsprekend, waarbij vraagstukken concreet vertaald worden, inclusief juridische en financiële aspecten. Je bewaakt het overzicht en de voortgang.

Functie eisen

  • Afgeronde HBO/WO opleiding in planologie, geografie, real estate of bestuursrecht, met minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Ervaring op het gebied van projectmatig werken.
  • Ervaren manager van vastgoed- en woningbouwprojecten.
  • Ervaring met proces- en financiële sturing.
  • Ervaring met gemeentelijke politiek en bestuurlijke context.

Zachte eisen:

  • Organisatiesensitief.
  • Integraal werken.
  • Collegialiteit.

Competenties

Je bent een allround resultaatgerichte, zelfstandige op samenwerkingsgerichte projectleider/beleidsmedewerker met een flexibele manier van werken en denken. Ook heb je een heldere, prettige manier van communiceren, met aandacht voor proces en relatie.

Extra info

Looptijd

  • Startdatum: 1 april 2025
  • Einddatum: 31 maart 2026
  • Optie verlenging t/m: maximaal 1 jaar
  • Aantal uur per week: 36 uur
  • In overleg fysiek aanwezig op een van de werklocaties van de BUCH.

Intervieuws zijn op25 feb. 2025 (di.), 13:00

Locatie

Uitgeest

Publicatiedatum

05.02.2025

Publicatie eindigt

17.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!