Adviseur afdelingsteam vastgoed projecten

Nieuw

Functie omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!

Als “Adviseur afdelingsteam vastgoed projecten(VGP)’ bij de gemeente Utrecht draag je bij aan de ambities van de Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU). De Vastgoedorganisatie Utrecht heeft 3 afdelingen en er werken ongeveer 200 mensen:
1. Vastgoedopgaven (hierin werken de ambtelijke opdrachtgevers en hun adviseurs);
2. Vastgoedprojecten (hierin werken de programma- en projectmanagers);
3. Vastgoedmanagement (hierin werken de technische beheerders en de assetmanagers).

Werkzaamheden

Opdrachtomschrijving
In de functie van adviseur afdelingsteam vastgoedprojecten heb je de volgende taken:
• Adviseren op integrale vraagstukken het afdelingsteam op onderwijs & MFA’s.
• Monitoren van en structuren bij aandachtsprojecten; hierbij stuur je op een efficiënt en effectief projectresultaat door middel van geld, planning, organisatie, risico’s en kwaliteit.
• Werken aan de doorontwikkeling en implementatie van het toets- en besluitvormingsproces bij onderwijshuisvesting.
• Fungeren als aanjager van de PMC methodiek en bewaken van de kwaliteit van onder andere de beslisdocumenten.

Ook houd jij je bezig met de professionalisering van de afdeling vastgoedprojecten. Je weet dit te vertalen in aanpassingen van de processen, systemen, maar ook in aanpassingen van de werkwijze van collega’s. Je adviseert de programmamanagers en de manager projectbeheersing bij project overstijgende vraagstukken zoals netcongestie. Je draagt actief bij aan de realisatie van het jaarplan, de verbetering van interne processen en de ontwikkeling en implementatie van ondersteunende systemen zoals een portfolio-, projectmanagement oplossing.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in en in overleg met de Programmamanager. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als de implementatie gedaan is van de portfolio project management oplossing. Daarnaast is het jaarplan met bijbehorende acties opgesteld. Implementatie governance met daarbij het besluitvormingsproces. Plan van aanpak om in control te komen van de
aandachtsprojecten.

Omschrijving kandidaat

Jij hebt/bent:
• Een wo werk- en denkniveau.
• Minimaal 5 jaar werkervaring als project- of programmamanager, waarbij jij hebt gewerkt aan complexe investerings- of bouwprojecten.
• Minimaal 5 jaar werkervaring met het initiëren, ontwikkelen en realiseren van maatschappelijk vastgoed en onderwijshuisvesting en MFA’s met een minimale omvang van circa 7 miljoen euro.
• Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het managen van besluitvormingsprocessen, binnen grote (1000+) organisaties in de publieke sector.
• Kennis van contractvorming, omgevingsvergunningen, inkoop strategieën.
• Aantoonbare ervaring met de Projectmatig Creëren (PMC) of prince2 en weet deze ook te implementeren.
• In de afgelopen 3 jaar, aantoonbare werkervaring met het realiseren van professionaliserings-, en verbetertrajecten.
• Bekend met de besluitvormingsprocessen bij een G4-gemeente.

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
• Goede communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift.
• Analytisch vermogen.
• Je werkt in een politiek gevoelige omgeving, daardoor kunnen prioriteiten in een snel tempo veranderen, wij verwachten dat je aan de ene kant verbindend bent, maar ook daadkrachtig wanneer de omstandigheden erom vragen.
• Je staat stevig in je schoenen. Je opereert immers in een dynamische complexe omgeving, waarin je continu moet schakelen tussen projectniveau, programmaniveau en de belangen van je stakeholders; collega`s van de afdelingen Ruimte, Stadswerken of Vergunningen en externe stakeholders schoolbesturen, architecten, aannemers, inwoners maar ook de gemeenteraad, wethouder(s) en de politiek.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina. 

Functie eisen

  • De kandidaat heeft een wo werk- en denkniveau:
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als project- of programmamanager, waarbij de kandidaat heeft gewerkt aan complexe investerings- of bouwprojecten:
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring met het initiëren, ontwikkelen en realiseren van maatschappelijk vastgoed en onderwijshuisvesting en MFA’s met een minimale omvang van circa 7 miljoen euro:

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het managen van besluitvormingsprocessen, binnen grote (1000+) organisaties, binnen zowel de publieke- als private sector:
  • De kandidaat heeft kennis van contractvorming, omgevingsvergunningen en inkoop strategieën:
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met de Projectmatig Creëren (PMC) of prince2 en weet deze ook te implementeren:
  • De kandidaat heeft ervaring bij een G4-gemeente:
  • Beschrijf jouw ervaring met het realiseren van professionaliserings-, en verbetertrajecten binnen een gemeente:

Extra info

Periode: Zsm voor een periode van 6 maanden; met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 20 - 24 uur per week gemiddeld

Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland op 13 of 14 februari 2025. Er wordt contact met je opgenomen op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

31.01.2025

Publicatie eindigt

07.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!