Adviseur Monitoring en Datasturing

Nieuw

Functie omschrijving

In de functie van adviseur Monitoring & Datasturing Jeugd en Zorg speel je een belangrijke rol in de keten van het verzamelen en ordenen van data tot het analyseren en duiden ervan. Voor deze functie zal de nadruk liggen op de portefeuilles Wmo voorzieningen. Bij het sturen op het complexe Wmo- stelsel zijn data onontbeerlijk. Je vertaalt vraagstukken van beleid en contractmanagement in diverse informatieproducten. Met jouw analysekracht en als spilfunctie tussen beleid en I-domein zorg je ervoor dat de organisatie geïnformeerde keuzes kan maken.

De focus van deze opdracht ligt op het vertalen van bestaande gegevens naar informatie over diverse Wmo voorzieningen en op het verder verbeteren van datagedreven werken onder collega's.

Werkzaamheden

• Je vertaalt de informatiebehoefte van beleidsadviseurs, contractmanagers, management en politiek naar concrete informatieproducten. Omgekeerd ondersteun en adviseer je proactief bij het vinden van de juiste informatie in de hoeveelheid van reeds beschikbare gegevens. Je helpt met de analyse en koppeling daarvan aan een opgave. Je zorgt dat de kennis bij collega’s verbetert door ondersteuning en/of training bij data- en monitoringsvraagstukken.

• Je werkt intensief samen met beleidsmedewerkers, contractmanagers en data-scientists van de directie JZD (domeinkennis Wmo voorzieningen), met business intelligence specialisten, proces- en informatieanalisten en onderzoekers binnen en buiten de organisatie.

• Je ontwikkelt en implementeert (innovatieve) methoden op het gebied van beleidssturing met betrekking tot data.

De opdrachtgever(s)

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De afdeling Beleid Jeugd & Zorg is onderdeel van de directie Jeugd & Zorg en Diversiteit (JZD). Deze directie is onderdeel van het Sociaal Domein van de gemeente Amsterdam. De afdeling adviseert de ambtelijke en bestuurlijke top. De afdeling onderhoudt in dit kader relaties met externe partners en fungeert als budgetbeheerder voor het totale budget. Je werkt nauw samen met collega’s van de afdeling Contractmanagement.

Functie eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente werkervaring met Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning).
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen drie (3) jaar aantoonbare ervaring met het vertalen van data en informatie naar analyses en adviezen.
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen drie (3) jaar aantoonbare ervaring als Projectleider in het sociaal domein.
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen drie (3) jaar aantoonbare ervaring met het omzetten van data en informatie naar leesbare grafieken en aansprekende beelden.
  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen drie (3) jaar aantoonbare ervaring bij G4 gemeente in sociaal domein, bij voorkeur Wmo.
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen drie (3) jaar aantoonbare ervaring met kostenanalyses voor Wmo.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met stakeholdermanagement.

Extra info

• Startdatum: 24-02-2025
• Einddatum: 31-05-2025
• Werklocatie: Amstel, 1, 1011PN, AMSTERDAM
• Aantal uren per week: 24 tot 36 uur
• Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
• Planning interviews: in de week na sluiting

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

31.01.2025

Publicatie eindigt

07.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!