Implementatie Manager

Nieuw

Functie omschrijving

Als Waternet staan we op de drempel om de stap te maken naar de Azure Virtual Desktop en om afscheid te nemen van de VMWARE VDI omgeving. Voor onze fysieke Windows omgeving staan we ook aan de vooravond om een upgrade te doen van onze Laptop omgeving naar Windows 11. Hiervoor zoeken wij een Implementatie Manager, die dit proces kan begeleiden en uitvoeren en ook niet te bang is om de mouwen op te stropen, waarbij de volgende activiteiten van belang zijn: • Het opstellen van een plan de campagne • Afstemming met de business/stakeholders • Monitoring en operationele sturing op de planning • Het meehelpen met de uitvoering (hands on) • Het opleveren van het project met het beoogde eindresultaat

De opdrachtgever(s)

De ICT-organisatie van Waternet is ondergebracht in meerdere afdelingen en deze opdracht is ondergebracht in de afdeling Infrastructuur & Werkplek met 2 Solutions: Infrastructuur en Werkplek. De Solution waar je deel van uitmaakt is Werkplek, dat verantwoordelijk is voor alle digitale werkplekken aan de (circa 2300) medewerkers van Waternet met als doelstelling: ”Iedereen kan altijd en overal veilig werken”. Solution Werkplek bestaat uit 4 teams: Enable, Service, Support en Desktop. Zij bestaan in totaal uit 34 FTE. Binnen de gehele afdeling I&W wordt Agile gewerkt, zowel met Scrum als Kanban. Je wordt geplaatst in het Enable-team, werkt nauw samen met de Product Owner en rapporteert aan de teamleider.

Het Enable-team verzorgt alle afdelingsbrede ondersteuning vanuit diverse disciplines zoals communicatie, foto en film, telefonie platform, incidenten coördinatie en tijdelijke projecten. Het team werkt hybride: 50% op het hoofdkantoor.

Functie eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding
  • Minimaal 3 jaar ervaring met werkplek migratie/uitroltrajecten (afgelopen 7 jaar)
  • Minimaal 3 jaar ervaring met projectmanagement (afgelopen 7 jaar)
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal (woord & geschrift)
  • Ervaring bij complexe organisaties (toelichten op voorblad)

Gunningcriteria (Wensen)

  • Kennis & ervaring Agile werken (20 punten)
  • 0-1 jaar | 1-2 jaar | 3-5 jaar | 5+ jaar
  • Minimaal 3 jaar ervaring bij de overheid (40 punten)
  • Aantoonbare ervaring met User Adoptie (20 punten)
  • 0-1 jaar | 1-2 jaar | 3-5 jaar | 5+ jaar
  • Kennis & ervaring met Waterval/Prince2 (20 punten)

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Hands-on mentaliteit
  • Enthousiasmerend vermogen
  • Stakeholdermanagement
  • Resultaatgerichtheid

Extra info

  • Aantal uren per week: 32 uur tot 36 uur
  • Startdatum: Zo snel mogelijk na gunning
  • Einddatum: 12 maanden na gunning
  • Mogelijkheid tot verlenging bij detachering: Ja
    • Maximale inhuurperiode: 48 maanden óf maximaal €500.000,- opdrachtwaarde
  • Plaats tewerkstelling: Hoofdkantoor, Korte Ouderkerkerdijk 7, Amsterdam en remote (minimaal 50% op kantoor)
  • Data matchgesprek: 19 februari 2025 – 11:30 uur en tussen 14:00 en 15:30 uur
  • Gesprekken vinden plaats via: MS Teams

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

31.01.2025

Publicatie eindigt

11.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!