- Detachering
- 63,50
- 36 uur pw, 12 mnd
Senior Medeweker HR Beheer Instroom-Uitstroom
Functie omschrijving
Jij bent als Senior Medewerker HR Beheer van meerdere markten thuis. Het ene moment adviseer je over ingewikkelde vraagstukken en het andere moment draag je bij aan een goede inrichting van werkprocessen of aan besluitvorming.
Jouw functie
We hebben verschillende procesteams en jij zal als Senior Medewerker HR Beheer primair voor team Instroom werkzaam zijn waar geen dag hetzelfde is.
Wat doe je als Senior Medewerker HR Beheer:
Je coördineert de inhoudelijke operationele werkzaamheden binnen een of meer processen van een groep medior medewerkers t.b.v. af te handelen vragen, aanvragen, producten en diensten en treedt hierbij op in zowel de 1e als 2e lijn;
• Je coacht en begeleidt medewerkers;
• Je stimuleert actief continue verbetering van de werkprocessen, informatievoorziening, producten en diensten;
• Je fungeert als vraagbaak binnen het team en behandelt complexe vragen/producten van medewerkers en managers;
• Je vertegenwoordigt HR- beheer in werk- en of projectgroepen (in- en extern).
• Je houdt jezelf bezig met het optimaliseren van de nieuwe instroomflow en de nieuw in te implementeren stageflow.
Het werkterrein van een senior medewerker HR beheer is divers. Het ene moment ben je bezig met complexe vraagstukken en advies geven en het andere moment draag je bij aan een goede inrichting van het werkproces, kwaliteit en besluitvorming.
De opdrachtgever(s)
De afdeling
De afdeling HR-Beheer ontwikkelt zich tot een afdeling die efficiënte en hoogwaardige salaris- en personeelsdiensten (administratie en registratie) biedt. De afdeling bestaat uit verschillende procesteams; Instroom, Doorstroom, Uitstroom, Kwaliteit/Controle/organisatiebeheer, Specials, VOG & Stage, SW en informatievoorziening.
HR beheer is in verandering. We doen de personeels- en salarisadministratie voor alle ambtenaren en SW medewerkers van de gemeente Rotterdam en alle HR informatievoorziening. Door digitalisering, automatisering en procesgericht werken doen we ons werk steeds sneller en beter. Vrijkomende capaciteit gebruiken we om extra dienstverlening te verkennen door middel van experimenten. Geslaagde experimenten borgen we in onze dienstverlening. We zijn geen op zichzelf staande eenheid, maar zijn onderdeel van 1 integraal opererend HR. Met onze medewerkers creëren we een cultuur van verantwoordelijkheid.
Voor de afdeling zijn drie speerpunten benoemd:
• Voortbouwen op de ingezette beweging naar een procesgerichte afdeling met een cultuur van verantwoordelijkheid;
• Vereenvoudigen/optimaliseren werkprocessen (verdere digitalisering);
• Betrekken van medewerkers en de lijn bij verdere innovatie en vernieuwing werkwijze.
Onze organisatie
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 665.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.
Bij de gemeente Rotterdam staat centraal dat je je als medewerker kunt ontwikkelen. Dat stimuleren we ook. Want hoe beter jij je werk kunt doen, hoe beter het resultaat voor onze stad.
Jouw werkgebied voor deze vacature is het onderdeel Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). De BCO noemen we ook wel de spil van de gemeentelijke organisatie. De medewerkers van dit cluster zorgen ervoor dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen. Het is de schakel tussen de Rotterdammers, het stadsbestuur en de veertien gebieden. De BCO verzorgt ook de bedrijfsvoering voor alle clusters. De afdelingen inkoop, communicatie, ICT, facilitaire zaken, juridische zaken, HR, onderzoek en financiën zorgen ervoor dat de clusters zich volledig kunnen richten op hun eigen taken.
Omschrijving kandidaat
Functie eisen
• Je hebt minimaal een afgeronde mbo-4 opleiding;
• Je hebt een afgeronde opleiding in PDL (praktijk diploma loonadministratie);
• Je hebt minimaal 2 jaar ervaring op salaris technisch gebied, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
• Je hebt minimaal 1 jaar ervaring op het (payroll) vakgebied, opgedaan in de afgelopen 3 jaar;
• Je hebt minimaal 1 jaar ervaring op het gebied van coaching, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
• De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.
Wensen
• Je hebt een afgeronde opleiding VPS (vakopleiding payroll services)
• Je hebt ervaring met het verwerken van personeels en salarismutaties
• Je hebt ervaring met het maken van draaitabellen in Excel
• Je hebt ervaring met opzetten van administratie- en verbeterprocessen
• Je hebt ervaring met kunnen berekenen van terugwerkende kracht bulk mutaties
• Je bent in het bezit van een Lean Six Sigma Yellow Belt certificaat.
Extra info
- Werklocatie: Wilhelminakade 179, voornamelijk thuiswerken met vaste kantoordagen om de week op dinsdag en/of donderdag.
- Startdatum: Medio februari 2025
- Aantal medewerkers: 2
- Uren per week: 32-36 uur
- Duur opdracht: 12 maanden, verlengingsopties van 2 x 6 maanden
- Verificatiegesprek: Week 6, op locatie of via MS Teams
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!