Junior/Medior Integraal Adviseur Milieukwaliteit

Nieuw

Functie omschrijving

Als integraal adviseur omgevingstaken adviseer je opdrachtgevers over omgevingstaken, ondersteun je hen bij het opstellen van beleidsdocumenten en help je bij het uitvoeren van projecten. Je weet helder te krijgen wat de klantvraag precies is en coördineert de werkzaamheden. Je stelt integrale milieuadviezen op, onderhoudt klantcontacten en stemt af bij complexe vragen.
Vanuit jouw expertise overleg je met specialisten en/of projectleiders uit allerlei disciplines en adviseer je management en medewerkers. Binnen het team signaleer je verbeteringen van werkprocessen. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan de veranderende rol van de integraal adviseur, nu de Omgevingswet het wetgevend kader is.

Beschik jij over kennis van en ervaring met ruimtelijke planprocedures en heb je basiskennis over milieuthema’s zoals geluid en luchtkwaliteit? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Werkzaamheden

  • Het helder krijgen van de klantvraag en het coördineren van de werkzaamheden;
  • Het uitzetten van de adviesvraag van de opdrachtgevers onder de verschillende vakspecialisten en het bewaken van de tijdsplanning.
  • Het opstellen van de integrale milieuadviezen voor gemeenten m.b.t. ruimtelijke planprocedures.
  • Het onderhouden van het klantcontact en intern afstemmen bij complexe vragen.
  • Het aandragen van verbeteringen t.b.v. van werkprocessen binnen het cluster.
  • Een actieve bijdrage leveren aan en voorbereid zijn op de veranderende rol van de Integraal Adviseur nu de Omgevingswet het vigerend wetgevend kader is.

De opdrachtgever(s)

Met advies, vergunningverlening, toezicht en handhaving draagt de Omgevingsdienst West-Holland bij aan een fijne omgeving om te wonen en werken. Dat doen we in opdracht van gemeenten en de provincie. Zo’n 190 deskundige collega’s werken samen aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Kortom: werken bij de Omgevingsdienst doet ertoe!

Het Team
Team Integraal advies is onderdeel van de afdeling Omgevingstaken en bestaat op dit moment uit 10 collega’s. Het is een gevarieerd, gedreven en betrokken team dat zich bezighoudt met zaken op het gebied van ruimtelijke ordening en milieu. De belangrijkste activiteiten zijn adviseren over ruimtelijke vraagstukken op verschillende milieuaspecten én het leiden/meewerken van en aan projecten over onderwerpen zoals Schiphol, milieueffectrapportages en de Omgevingswet. Daarnaast zijn onze specialisten de vraagbaak voor gemeenten voor milieuvragen in brede zin.

Functie eisen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als junior adviseur binnen het ruimtelijk domein;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare kennis doormiddel van een opleiding of werkervaring met Omgevingswet en milieuwetgeving, benoem waar dit is opgedaan;
  • Aantoonbare werk of stage ervaring binnen een overheidsinstelling;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatie, waarom deze passend is op de functie (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur binnen het ruimtelijk domein van een omgevingsdienst, provincie of gemeente (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van de integrale milieuadviezen m.b.t. ruimtelijke planprocedures (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het onderhouden van klantcontacten (10 punten);
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur), motiveer dit in het cv (25 punten).

Competenties

  • Uitstekend mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
  • Je denkt mee met initiatiefnemers, je kunt omgaan met deadlines en tijdsdruk.
  • Hoofdzaken kan je makkelijk scheiden van bijzaken.
  • Je werkt zelfstandig maar je bent ook een echte netwerker en kunt goed samenwerken wanneer dit nodig is.
  • Je bent denkt na over het creëren van oplossingen en beschikt over een loyale, flexibele en klantgerichte instelling.

Extra info

Startdatum: 17-02-2025
Einddatum: 17-02-2026
Optie tot verlengen: Nee
Aantal uur per week: 32-36
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vr


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 6 en 7 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 6 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Leiden

Publicatiedatum

28.01.2025

Publicatie eindigt

02.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!