- Detachering
- 85,00
- 20 uur pw, 12 mnd
Business analist
Functie omschrijving
Werkzaamheden
Als businessanalist ben je continu aan het schakelen tussen het conceptueel nadenken over de organisatie van datagedreven werken en wat er nodig is op de werkvloer. Je werkt intensief samen met het projectteam en je brengt jouw uitwerking op tafel en maakt samen keuzes en voorstellen voor de organisatie.
De opdrachtgever(s)
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Grond & Ontwikkeling heeft als missie: “Meer waarde creëren voor de stad en metropool Amsterdam”. Er wordt gewerkt aan een duurzame en vitale stad voor burgers en bedrijven. Wij voeren regie op de gebieds- en vastgoedontwikkeling en zijn verantwoordelijk voor het erfpachtstelsel. Grond & Ontwikkeling is expert op het gebied van het uitgeven van grond in erfpacht, het bouwrijp maken van kavels en het transformeren en beheer van onroerend goed en financieel-economische projectbegeleiding. Vanuit deze kerntaken spelen wij strategisch in op marktontwikkelingen. Daarbij beheren wij het vereveningsfonds en het erfpachtvermogen van de gemeente Amsterdam.
De afdeling Erfpacht en Uitgifte is verantwoordelijk voor het zorgvuldig, klantgericht en transparant uitvoeren en vormgeven van het Amsterdamse erfpachtstelsel. Jaarlijks wordt er grond in erfpacht uitgegeven voor enkele honderden miljoenen euro’s. Deze contracten worden door de afdeling administratief, juridisch en financieel beheerd en waar nodig worden deze contracten aangepast. Het gaat inmiddels om meer dan 280.000 erfpachtcontracten, jaarlijkse canoninkomsten van ruim €100 miljoen en een balanstotaal van ca. €8 miljard. Bij de afdeling Erfpacht en Uitgifte werken ruim 280 medewerkers verdeeld over 7 teams. Eén van de teams binnen Erfpacht en Uitgifte is team Advies, Beleid en Ontwikkeling (ABO), waarbinnen de businessanalist valt onder subteam Advies & Ontwikkeling. Het team telt 30 professionele en enthousiaste medewerkers, die actief zijn binnen o.a. de volgende disciplines: beleidsvorming en -advisering, project- en portfoliomanagement, planning & control t.a.v. het erfpachtresultaat en de afdelingsfinanciën, interne controle en autorisatiebeheer, business intelligence en managementinformatie, management- en organisatieadvies en datamanagement.
Functie eisen
- De aangeboden kandidaatbeschikt minimaal over hbo werk- en denkniveau.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met businessanalyse.
- De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.
Wensen
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken binnen overheidsinstanties.
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken met tekentools (zoals Archimate of Enterprise architect).
- De aangeboden kandidaat heeft de mogelijkheid en flexibiliteit om wekelijks en desgevraagd op kantoor aanwezig te zijn.
Extra info
• Einddatum: 01-03-2026
• Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM
• Aantal uren per week: 16-20
• Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
• Planning interviews: z.s.m. na sluiting
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!