Financieel Adviseur

Nieuw

Functie omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!

Een veilige en leefbare stad voor onze inwoners, ondernemers en bezoekers. Daar werken wij als gemeente Utrecht aan. Dat doen we door te werken aan een goede sfeer op straat en door overlast, criminaliteit, (openbare orde) incidenten of crises te voorkomen, te beperken en te beheersen.
Deze opdracht voer je uit binnen de afdeling Financiën van het organisatieonderdeel Open Orde en Veiligheid (OOV). De afdeling openbare orde en veiligheid (OOV) ondersteunt de Burgemeester hierin. De gemeente voert op deze manier haar regiefunctie op de lokale veiligheid uit. Ze draagt deze verantwoordelijkheid samen met talrijke partners zoals bewoners, ondernemers, instellingen èn met professionele veiligheidspartners zoals het Openbaar Ministerie, Politie en de Veiligheidsregio Utrecht.

Als Financieel Adviseur werk je samen in een team met een Business Controller, Adviseur Business Control en een Inkoop specialist.

Werkzaamheden

Opdrachtomschrijving
In jouw rol als Financieel Adviseur houd je je bezig met de volgende werkzaamheden:
• Opstellen van (financiële) rapportages.
• Opstellen van begrotingswijzigingen en verwerking hiervan in de gemeentelijke systemen (Lias).
• Gevraagd en ongevraagd adviseren van budgethouders en opereren als sparringpartner van de business controllers.
• Budgetteren en verantwoorden van o.a. subsidieprojecten (Specifieke Uitkeringen).
• Fungeren als aanspreekpunt voor de financiële administratie.
• Opstellen van het proces en het inrichten van een projectadministratie voor binnenkomende subsidies, inclusief het vastleggen van afspraken met partners.
• Ondersteunen van overige financiële processen (o.a. inkoop, memoriaal boekingen).

Je werkt vanuit je eigen professionaliteit, maar bent ook onderdeel van een team waarin je samenwerkt met je directe collega's en de business controller. Actieve afstemming is hierbij noodzakelijk, door elkaar te informeren, te raadplegen en met elkaar te schakelen.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als bij de jaarrekening 2025 (eerste kwartaal 2026) de financiële administratie en verantwoording op het programma Veilige Stad recht op een rechtmatige wijze kan plaats vinden.

Omschrijving kandidaat

Jij hebt/bent:
• Minimaal hbo werk- en denkniveau.
• Bij voorkeur een opleiding in de richting van bedrijfseconomie.
• Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie als financieel adviseur.
• Ervaring met het werken in een financiële administratie.
• Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financiën (onder andere memoriaal boekingen, prognoses, analyses en projectadministraties).
• Bij voorkeur ervaring met financiële systemen (het zou mooi zijn als je ervaring hebt met SAP HANA).

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
• Duidelijkheid in jouw communicatie. Jij communiceert op een transparante wijze met collega's en jouw stakeholders.
• Resultaatgerichtheid in jouw werk. Jij levert kwaliteit en kunt werken met deadlines.

Vanwege de nauwe samenwerking en de intensieve afstemming, zullen de werkzaamheden grotendeels plaats vinden vanuit het Stadskantoor. Hybride werken is in overleg mogelijk.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Functie eisen

  • Je beschikt over een hbo werk- en denkniveau.
  • Daarnaast heb je minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie als financieel adviseur.
  • Je hebt ervaring met het werken in een financiële administratie.

Wensen:

  • Je hebt een opleiding afgerond in de richting Bedrijfseconomie.
  • Daarnaast beschik je over aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financiën, waaronder memoriaalboekingen, prognoses, analyses en projectadministraties.
  • Je hebt ervaring met financiële systemen.
  • Verder heb je meerdere jaren werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Tot slot heb je ervaring binnen de overheid of gemeente, afhankelijk van de specifieke toepasselijkheid.

Extra info

  • Periode: zsm voor een periode van 12 maanden met mogelijke opties tot verlenging
  • Belasting: 24 - 32 uur per week gemiddeld

Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland op 11 februari 2025 (in de ochtend). De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

24.01.2025

Publicatie eindigt

31.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!