Beheerder Accommodaties & Facilitaire dienstverlening

Nieuw

Functie omschrijving

Krimpen aan den IJssel heeft momenteel een tweetal locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden er nog diverse vluchtelingen uit Oekraïne bij gastgezinnen opgevangen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet gecoördineerd door het COA.

Dit zorgt er voor dat we alle werkzaamheden die deze opvang met zich meebrengt zelf moeten organiseren. Dat doen we door o.a. de inzet van een locatiebeheerder. De locatiebeheerder is in de opvang aanwezig en draagt zorg voor het welzijn van de bewoners, de locatie en de veiligheid. De locatiebeheerder een van de aanspreekpunten voor de bewoners.

Werkzaamheden

  • Is verantwoordelijk voor de beide opvanglocaties en houdt overzicht op wat gebeurt op de locaties. Ziet toe op de goede gang van zaken
  • Houdt de registratie van mensen die in de opvang verblijven bij in Atlas en Excel.
  • Doet aan verwachtingsmanagement (zorgt voor alles wat in redelijkheid nodig is op de locatie) en onthoudt zich van doen van toezeggingen
  • Maakt zoveel mogelijk gebruik van bestaande structuren en reguliere contacten.
  • Organiseert ieder kwartaal een bewonersbijeenkomst
  • Voert intakegesprekken met gezinnen en bent verantwoordelijk voor de inhuizingen, interne verhuizingen en overige verplaatsingen
  • Schakelt met de IJSSELgemeenten over zaken zoals leefgeld en eigen bijdragen
  • Beheerst de risico’s vanuit de RI&E rapportages en onderneemt actie waar nodig
  • Zorgt er voor dat reguliere en bijzondere processen goed gefaciliteerd worden. Denk aan zaken zoals: ontruimingsoefening, inschrijving BRP, vuilnis, sleutelplan en fietsbeheer.
  • Denkt mee met de ontwikkelingen die het aankomende jaar op de agenda staan
  • Ondersteunt de projectleider op het gebied van onderhoud, kwaliteit en beveiliging

De opdrachtgever(s)

Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s.

Omschrijving kandidaat

Je bent maatschappelijk betrokken je voelt je verantwoordelijk om samen met je collega’s te zorgen dat deze opvang goed verloopt. Je bent ervaren in het werken met vluchtelingen.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen de opvang Oekraïense ontheemden;
  • Beschikbaar per 17 februari 2024;
  • Aantoonbare kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar in het bezit van een BHV-diploma en een afgeronde agressietraining.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Een afgeronde opleiding HBO bachelor opleiding Facilitair of Businessmanagement (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in de Oekraïne opvang als locatieverantwoordelijke met coördinerende taken (30 punten);
  • Aantoonbaar woonachtig in Krimpen aan den IJssel of binnen een straal van maximaal 50 kilometer (benoem dit duidelijk in het cv.) (15 punten);
  • Bereid en in staat om per direct in de avonden te werken (10 punten).

Competenties

  • Flexibel;
  • Teamspeler;
  • Proactief;
  • Stressbestendig;
  • Praktisch;
  • Doelgericht.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 17-08-2025
Optie tot verlengen: 3 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 32 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 5 februari tussen 09.00 uur en 12.00 uur via teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 februari, in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Krimpen aan den IJssel

Publicatiedatum

23.01.2025

Publicatie eindigt

31.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!