Ondersteuning burgermeester, bestuurssecretaresse

Nieuw

Functie omschrijving

Wat houdt de functie in?
Gemeente Leiderdorp zoekt een enthousiaste en proactieve bestuurssecretaresse voor de burgemeester. Je ondersteunt de burgemeester en fungeert als hét aanspreekpunt. Werkzaamheden omvatten:

  • Complex agendabeheer en het plannen van afspraken.
  • Beheer van telefoonverkeer en aannemen van boodschappen.
  • Regelen van taxivervoer en hotelovernachtingen.
  • Ontvangen van bezoekers en verwerken van post.
  • Beheer van social media van de burgemeester.

De opdrachtgever(s)

Over het team:
Het team Bestuur en organisatie ondersteuning bestaat uit 17 medewerkers en ondersteunt bestuur en management. Dynamiek, samenwerking en een gezamenlijke aanpak staan centraal. Problemen worden samen aangepakt, en collega's helpen elkaar actief.

Omschrijving kandidaat

Wat vragen wij?
Een teamspeler die goed kan samenwerken met verschillende disciplines. Je bent:

  • Zorgvuldig, proactief en stressbestendig.
  • Planmatig, resultaatgericht en omgevingsbewust.
  • Flexibel en bereid om zo nodig na werktijd door te werken.

Vereisten:

  • Minimaal mbo werk- en denkniveau met relevante opleiding (directiesecretaresse).
  • Ervaring met gemeentelijke organisaties op secretarieel gebied.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
  • Ruime ervaring met Microsoft Office en social media voor een bestuurder.

Functie eisen

  • (Uiterlijke) startdatum op 1 april 2025 voor de genoemde uren
  • Minimaal MBO werk- en denkniveau;
  • Een relevante opleiding directiesecretaresse;
  • Kennis en ervaring in met een gemeentelijke organisatie op secretarieel gebied;
  • Aantoonbare ervaring met het beheren van social media voor een bestuurder.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Toelichting op kennis en ervaring;
  • Politiek bestuurlijke sensitiviteit;
  • Samenwerkingsgericht (in een secretariaat).

Competenties

Inschrijver dient in Mercell een CV en Motivatiebrief in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven.

De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten
terug te zien:
• Uitstekende schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal;
• Ruime ervaring met Microsoft Office;
• Ervaring met ondersteuning voor een burgemeester

Extra info

De initiële duur van de overeenkomst bedraagt 12 maanden, 32-36 uur per week, met optie tot verlenging van maximaal 36 maanden. De aanvangsdatum van de overeenkomst is op 1 april 2025.

Gesprekken kandidaten zijn op 17 en/of 18 februari 2025

Locatie

Leiden

Publicatiedatum

23.01.2025

Publicatie eindigt

10.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!