- Detachering
- 51,00
- 36 uur pw, 6 mnd
Medewerker HR Beheer SW
Functie omschrijving
Jij bent van werken op typisch Rotterdamse wijze: met lef, initiatief en altijd op zoek naar vormen van samenwerking en ontwikkeling.
Jouw functie
Als Medewerker HR Beheer Sociale Werkvoorziening ga je primair voor het procesteam SW aan de slag maar je kunt op termijn ook op een ander procesteam worden ingezet. Iedere werkdag is weer anders in deze dynamische functie.
De HR medewerker die dit team nu nodig heeft is iemand die ervaring heeft met het werken met medewerkers uit de SW-doelgroep. Een enthousiaste collega die maatschappelijk betrokken is en graag met hart en hoofd deze dynamische functie wil uitoefenen. Iedere werkdag is weer anders. De ene dag werk je vanuit huis en de andere dag op locatie, waar je gesprekken hebt met zowel medewerkers als leidinggevenden. Geduld is voor jou vanzelfsprekend.
Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
• Je verwerkt en controleert de personeelsmutaties in Compas (personeelsadministratiesysteem);
• Je voert arbeidsvoorwaardengesprekken;
• Je fungeert als vraagbaak over de personeelsadministratie;
• Je ondersteunt en behandelt vragen van medewerkers en lijnmanagers
De opdrachtgever(s)
De afdeling
De afdeling HR-Beheer ontwikkelt zich tot een afdeling die efficiënte en hoogwaardige salaris- en personeelsdiensten (administratie en registratie) biedt. De afdeling bestaat uit verschillende procesteams; Instroom, Doorstroom, Uitstroom, Kwaliteit/Controle/organisatiebeheer, Specials, VOG & Stage, SW en informatievoorziening.
HR beheer is in verandering. We doen de personeels- en salarisadministratie voor alle ambtenaren en SW medewerkers van de gemeente Rotterdam en alle HR informatievoorziening. Door digitalisering, automatisering en procesgericht werken doen we ons werk steeds sneller en beter. Vrijkomende capaciteit gebruiken we om extra dienstverlening te verkennen door middel van experimenten. Geslaagde experimenten borgen we in onze dienstverlening. We zijn geen op zichzelf staande eenheid, maar zijn onderdeel van 1 integraal opererend HR. Met onze medewerkers creëren we een cultuur van verantwoordelijkheid.
Voor de afdeling zijn drie speerpunten benoemd:
• Voortbouwen op de ingezette beweging naar een procesgerichte afdeling met een cultuur van verantwoordelijkheid;
• Vereenvoudigen/optimaliseren werkprocessen (verdere digitalisering);
• Betrekken van medewerkers en de lijn bij verdere innovatie en vernieuwing werkwijze.
• Het team Doorstroom bestaat uit ongeveer 25 medewerkers waar je de coordinatie op hebt.
Onze organisatie
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 665.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.
Bij de gemeente Rotterdam staat centraal dat je je als medewerker kunt ontwikkelen. Dat stimuleren we ook. Want hoe beter jij je werk kunt doen, hoe beter het resultaat voor onze stad.
Jouw werkgebied voor deze vacature is het onderdeel Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). De BCO noemen we ook wel de spil van de gemeentelijke organisatie. De medewerkers van dit cluster zorgen ervoor dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen. Het is de schakel tussen de Rotterdammers, het stadsbestuur en de veertien gebieden. De BCO verzorgt ook de bedrijfsvoering voor alle clusters. De afdelingen inkoop, communicatie, ICT, facilitaire zaken, juridische zaken, HR, onderzoek en financiën zorgen ervoor dat de clusters zich volledig kunnen richten op hun eigen taken.
Omschrijving kandidaat
Functie eisen
• Je beschikt minimaal over een afgeronde mbo-4 opleiding op het gebied van administratie of HR;
• Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van HR, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
• Je hebt kennis van en affiniteit met de doelgroep/vakgebied;
• Je bent administratief onderlegd en hebt kennis van en ervaring met Microsoft Office applicaties.
Wensen
• Je hebt kennis van en ervaring met de WSW CAO;
• Je hebt kennis van en ervaring met het werken met medewerkers uit de SW doelgroep;
• Je hebt kennis van het systeem Compas HR;
• Je hebt ervaring met het verwerken van personeelsmutaties;
• Je hebt ervaring met tijdelijke ondersteuning op een HR afdeling;
• Je hebt ervaring met opzetten van verbeterprocessen.
Extra info
Werklocatie:
Zuidlaardermeer 10, 3068 KL Rotterdam
Thuiswerkbeleid:
Er wordt voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor vergaderingen en digitale ontmoetingen wordt gebruikgemaakt van MS Teams. Indien fysieke aanwezigheid vereist is, vindt dit plaats op bovengenoemde locatie.
Startdatum:
Zo snel mogelijk, naar verwachting medio februari 2025
Uren per week:
32-36
Duur opdracht:
6 maanden
Verlengingsopties:
3 x 6 maanden
Data voor verificatiegesprek:
Week 5, op locatie of via MS Teams
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!