Teamleider Schuldhulpverlening en budgetbeheer

Nieuw

Functie omschrijving

Teamleider Schuldhulpverlening/Budgetbeheer

In verband met vertrek van de huidige teamleider zoeken we een interim teamleider die samen met een collega leiding geeft aan een groot team (Budget Advies Bureau). Dit team is verantwoordelijk is voor de uitvoering van schuldhulpverlening en budgetbeheer en heeft taken in preventie en vroegsignalering.

In deze functie stuur je voornamelijk de vakgroepen schuldhulpverlening en budgetbeheer aan. We zoeken een collega die structuur kan aanbrengen in werkprocessen en de dagelijkse HR taken voor deze vakgroepen uitvoert.
Daarnaast geldt als accent in het werkpakket voor de komende periode dat er resultaten moeten worden gehaald op verbeteringen in teambrede ondersteunende processen zoals financieel administratieve processen en het contractmanagement met samenwerkingspartners.

Jouw uitdaging? De verdere professionalisering van het team! Jij zorgt ervoor dat medewerkers het beste uit zichzelf halen en gaat daarbij het lastige gesprek niet uit de weg. Word jij onze nieuwe tijdelijke teamleider?

Werkzaamheden

Jouw werk

Als Teamleider geef je direct leiding aan een deel van het team, specifiek aan de vakgroepen schuldhulpverlening en budgetbeheer. De medewerkers zijn deskundigen op de diverse aandachtsgebieden binnen het team. Het andere deel van het team wordt aangestuurd door een collega teamleider. Je bent verantwoordelijk voor het behalen van de teamdoelen en het verbeteren van de dienstverlening aan inwoners. Daarbij is het voor de komende periode belangrijk dat jij als teamleider resultaatgericht stuurt op standaardisatie van werken en zorgt dat de stuurinformatie over de teamresultaten adequaat wordt. Samen met collega teamleider en team Finance &Control kom je tot resultaten in de verbetering van de financieel administratieve processen in het team. Belangrijk punt in je HR-aansturing is de ontwikkeling en begeleiding van medewerkers om de dienstverlening en de administratieve organisatie van de medewerker te verbeteren.

Je zorgt ervoor dat de vakgroepen optimaal functioneren. Je stimuleert de onderlinge samenwerking en die met andere teams en organisaties. Je stuurt op verbetering van de processen en borgt de correcte uitvoering van wet en regelgeving.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het aanbrengen van structuur in de teambrede ondersteunende processen en afspraken met contractpartners. Dat gaat het bijvoorbeeld om de samenwerkingsovereenkomsten met de woningbouwverenigingen of andere gemeentes.

Je krijgt er energie van om aan deze veranderingen samen met de medewerkers en college teamleider en wilt gaan voor concrete resultaten.

Omschrijving kandidaat

Over jou

Je bent resultaatgericht, in staat goed structuur aan te brengen en je beschikt over uitstekende coachingsvaardigheden en gesprekstechnieken. Je helpt medewerkers groeien in hun professie en competenties en eigen verantwoordelijkheid te nemen en gaat daarbij het lastige gesprek niet uit de weg.
Je werkt doel- en resultaatgericht en weet overzicht te houden.
Jij weet vanuit verschillende invalshoeken te analyseren wat nodig is voor de ontwikkeling van het team. Dat doe je vanuit brede kennis op het gebied van bedrijfsvoering. Je stuurt richting medewerkers om met nieuwe werkwijzen te werken.

Jouw ervaring

  • Afgeronde hbo- of wo opleiding
  • Minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring aan een uitvoerend team in het sociaal domein
  • Kennis en aantoonbare werkervaring met Schuldhulpverlening
  • Kennis en aantoonbare werkervaring met bedrijfsvoeringsvraagstukken op het gebied van financiën, formatie en contractmanagement
  • Als teamleider ben je 4 dagen op kantoor in Deventer aanwezig.

Functie eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring aan een uitvoerend team in het sociaal domein
  • De kandidaat kan 4 dagen per week op kantoor in Deventer aanwezig zijn.

Wensen

  • Kennis en aantoonbare werkervaring m.b.t. schuldhulpverlening vanuit de rol van leidinggevende
  • Ervaring met het optimaliseren van bedrijfsvoeringsprocessen

Competenties

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

- Je bent resultaatgericht, in staat goed structuur aan te brengen en je beschikt over uitstekende coachingsvaardigheden en gesprekstechnieken. Je helpt medewerkers groeien in hun professie en competenties en eigen verantwoordelijkheid te nemen en gaat daarbij het lastige gesprek niet uit de weg.
Je werkt doel- en resultaatgericht en weet overzicht te houden.
Jij weet vanuit verschillende invalshoeken te analyseren wat nodig is voor de ontwikkeling van het team. Dat doe je vanuit brede kennis op het gebied van bedrijfsvoering. Je stuurt richting medewerkers om met nieuwe werkwijzen te werken

Extra info

  • Startdatum 17-2-2025
  • Einddatum 13-6-2025
  • Optie tot verlenging opmerkingen 2x 2 maanden
  • Aantal uur per week 32,00

De gesprekken vinden plaats op donderdag 6 februari tussen 14 en 17 uur. Hier graag rekening mee houden.

Locatie

Deventer

Publicatiedatum

21.01.2025

Publicatie eindigt

28.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!