Kwaliteitsmedewerker participatie en inburgering

Nieuw

Functie omschrijving

Als integrale kwaliteitsmedewerker controleer en toets je de (juridische) kwaliteit van de dienstverlening binnen het sociaal domein (Inkomen, werk en Inburgering).Dat doe je vooral op de Participatiewetgeving (Participatiewet in Balans) algemene bijstand en bijzondere bijstand, maar ook op het minimabeleid en de Wet Inburgering (De nieuwe Wet Inburgering 2021) en haar processen.

Op deze manier ben je een spil tussen de beleidsafdeling en de uitvoering. Verder toets je de bestaande (werk)processen, brieven en beschikkingen welke in de uitvoering worden gebruikt en ben je de vraagbaak van je collega’s over inhoudelijke casussen

Omschrijving kandidaat

  • Je hebt ruime ervaring in een soortgelijke functie en kunt direct zelfstandig aan de slag. Je bent volledig op de hoogte van alle wet- en regelgeving rond de participatiewet in balans, algemene bijstand en bijzondere bijstand. Ook minimabeleid en de nieuwe wet inburgering zijn voor jou gesneden koek.
  • Je bent resultaatgericht, met behoud van de relatie met de betrokken medewerkers.
  • Je bent analytisch sterk en kunt prima werken onder tijdsdruk.

Functie eisen

  • Akkoord met detachering
  • HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar met een relevant hbo-diploma of minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
  • Referentie vereist
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Integraal werken met betrekking tot de participatiewet en inburgering vereist.

Wensen:

  • Ervaring in een soortgelijke functie (kwaliteitsmedewerker). Benoem het aantal jaar.
  • Kennis van de systemen Civision en I-Sam gewenst. Bij meer ervaring/kennis zijn meer punten te verdienen.
  • Je bent vanaf de startdatum voor 24 uur per week inzetbaar.

Competenties

  • Vakinhoudelijke kennis
  • Ervaring als kwaliteitsmedewerker
  • Competenties: analytisch en prima kunnen werken onder tijdsdruk, resultaatgericht, feedback kunnen geven met behoud van relatie.
  • Kennis van Civision en I-Sam

Extra info

Van 9-2-2025 t/m 9-8-2025 | Optie verlenging: 2 x 3 maanden | Standplaats: Urk | Bestuurlijk | Uren: 24 per week | Aantal FTE: 0.67

De interviews worden gepland op 29 januari 2025 tussen 14.00 en 17.00 uur.

Locatie

Urk

Publicatiedatum

17.01.2025

Publicatie eindigt

24.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!