- ZZP / Freelance
- 121,25
- 32 uur p/w, 6 mnd
Interim Gemeentesecretaris / Algemeen Directeur
Functie omschrijving
Vanwege het vertrek van de huidige gemeentesecretaris zijn we op zoek naar een ervaren interim gemeentesecretaris zodat we een goede procedure kunnen doorlopen voor de structurele invulling van deze functie.
De context:
We werken met drie domeinen met elk twee of drie teams. De domeinen vallen onder de verantwoordelijkheid van een domeinmanager. De domeinmanagers en de gemeentesecretaris vormen samen het MT. De 3 domeinen zijn: 1) Buiten, Inwoners en Diensten (BID), 2) Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO), 3) Binnen, Medewerkers en Middelen (BMM).
De opdrachtgever(s)
Omschrijving kandidaat
Vanuit jouw rol als algemeen directeur ga jij samen met het MT en de teamleiders actief aan de slag. Je bent zichtbaar, betrokken en toegankelijk, een boegbeeld voor de organisatie. Je staat voor de organisatie. Je signaleert knelpunten, bespreekt ze en handelt ernaar. Je durft kritisch te zijn en biedt tegenspel wanneer nodig. Vanuit jouw rol als gemeentesecretaris draag je bij aan een goed functionerend college en MT. Als ambtelijk opdrachtgever draag je bij aan de opgaves binnen onze mooie gemeente, waaronder realisatie van de bezuinigingsopgave 2026-2029.
Naast jouw rol in de opgaves en naar het college, vervul je de wettelijke taken van de gemeentesecretaris/ algemeen directeur van de organisatie en WOR-bestuurder. Je schat gevoeligheden goed in en handelt op basis daarvan snel en adequaat.
Je biedt op motiverende wijze ruimte aan ontwikkeling van mensen, bent gedreven het beste uit onze organisatie te halen en bent transparant over rollen, verwachtingen en verantwoordelijkheden. Je bent een uitstekende teamspeler en een voorbeeld als het gaat om constructieve samenwerking met bestuur, collega’s en externe partners. Je bent ook een realist, iemand die bestuurlijke prioriteiten weet samen te brengen met een kritische houding voor wat haalbaar is voor de organisatie en die strategie kan omzetten in haalbare plannen.
Functie eisen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Gemeentesecretaris;
- Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau;
- Kandidaat is bereid om volledig op locatie te werken
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Uiterlijk beschikbaar per 3 maart 2025 voor 32 uur per week; (10 punten)
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Gemeentesecretaris; (35 punten)
- Aantoonbare werkervaring op strategisch niveau met bezuinigingsopgaven, omschrijf duidelijk in het cv hoe deze ervaring is opgedaan; (25 punten)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkeling binnen een gemeentelijke organisatie, omschrijf duidelijk in het cv hoe deze ervaring is opgedaan. (30 punten)
Competenties
• Omgevingssensitiviteit;
• Politiek bestuurlijke sensitiviteit;
• Overtuigingskracht;
• Luisteren;
• Oordeelsvorming en besluitvaardigheid;
• Strategisch / analytisch.
Extra info
Einddatum: 03-09-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 32 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: in overleg
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 7 februari 2025 van 09.00 uur tot 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 6 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!