Projectbeheerder Baggeren

Nieuw

Functie omschrijving

Binnen het Hoogheemraadschap van Delfland wordt cyclisch gebaggerd om watergangen op diepte te houden. Dit betreft onderhoudswerkzaamheden. In 2024 is Delfland een nieuw 8-jarig onderhoudscontract aangegaan met vijf aannemers. Dit is een uniek contract waarin duurzaamheid, elektrificatie en samenwerking tussen Delfland en de vijf aannemers centraal staan. De uitvoering van de baggerwerkzaamheden in het nieuwe contract is in volle gang. Echter, de beheersing en administratie van al het baggerwerk is nog onvoldoende mee ontwikkeld met het nieuwe contract. Er zijn achterstanden in de beheersing en het contractmanagement. Er moet een goede structuur worden ingericht en een adequaat administratief proces.

Naast het opzetten van de beheersing en goede administratie vragen we ook om een opleidingstraject voor een net aangestelde junior beheerser. De bedoeling is dat je onze junior beheerser de kneepjes van het vak leert en dat hij na een jaar begeleiding de werkzaamheden zelfstandig kan uitvoeren. Het is dus nadrukkelijk de bedoeling dat jullie samen het beheerssysteem en de projectadministratie met bijbehorende processen opstellen.

Verwachte resultaten:

  • Opstellen van een deugdelijk contractmanagementplan voor maart 2025.
  • Tijdig opstellen van betrouwbare rapportage inclusief benodigde stuurinformatie, minimaal 95% binnen de gestelde deadline van projectmanager.
  • Het opleiden van een junior medewerker zodat deze binnen één jaar de operationele taken kan overnemen.
  • Bewaken van budgetten en inkomsten inclusief forecast van financiën tot maart 2025.
  • Opstellen van productkwaliteitsplannen en bewaking van de kwaliteit van het project baggerwerkzaamheden, waarbij verantwoording wordt gedragen op het naleven van afgesproken processen en procedures met raamcontractanten.

Functie eisen

  • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 32 uur per week vanaf 3 maart 2025;
  • Minimaal vijf jaar (5) jaar aantoonbare werkervaring als beheerser of administrateur van een project of een onderhoudsopdracht;
  • Minimaal éénmaal (1) verantwoordelijk geweest voor de beheersing van een project of een onderhoudsopdracht met een contractwaarde van €1.000.000 of meer;
  • Minimaal drie jaar (3) werkervaring met RAW/UAV systematiek;
  • Minimaal drie jaar (3) werkervaring met bestekadministratie.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met onderhoud beheerssystemen (30%)
  • Aantoonbare werkervaring onderhoud openbare ruimte met gemeenten (30%)
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van facturaties (15%)
  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten van het contractmanagement (15%)

Competenties

  • Organiserend vermogen
  • Accuratesse
  • Analytisch vermogen
  • Oplossingsgerichtheid

Extra info

  • Aanvangsdatum: zo snel mogelijk na de gunning, start op 3 maart 2025.
  • Looptijd: 12 maanden, met optie tot verlenging van 6 maanden.
  • Einde: 3 maart 2026, zonder opzegging.
  • Verlenging: uiterlijk 1 maand voor afloop wordt verlenging kenbaar gemaakt.
Matchgesprekken kandidaten - tussen 09.30 uur en 12.30 uur op locatie 30 jan. 2025 (do.)

Locatie

Delft

Publicatiedatum

16.01.2025

Publicatie eindigt

24.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!