Consultant Product- en Dienstencatalogus

Nieuw

Functie omschrijving

Binnen MBO Amersfoort zijn de staven en diensten volop in beweging. Waar afdelingen een jaar geleden nog separaat waren georganiseerd, zijn ze nu samengevoegd tot drie diensten, die worden aangestuurd vanuit duaal leiderschap. Het College van Bestuur van MBO Amersfoort beoogt met deze samenvoeging dat afdelingen onder andere integraal samenwerken, zodat het onderwijs kan beschikken over totaaloplossingen in plaats van deeloplossingen.

Directeuren van de scholen hebben hier nog perspectieven aan toegevoegd, waaronder de behoefte dat de dienstverlening vanuit de diensten vindbaar en toegankelijk is. Op basis van de wensen en behoeften vanuit het bestuur en het onderwijs, hebben de managers van de diensten een gezamenlijk dienstverleningsconcept ontwikkeld, bestaande uit waarden en beloften

Om onze beloften waar te maken en recht te doen aan de geformuleerde opgaven vanuit het onderwijs en bestuur, zijn we tot verschillende activiteiten gekomen. Met betrekking tot de opgave van het organiseren van integrale en toegankelijke dienstverlening, hebben we als managers, in samenspraak met het bestuur en de directeuren, besloten om een Product- en dienstenportfolio (PDP) te ontwikkelen. Dit PDP stelt medewerkers van MBO Amersfoort in staat om op een gebruiksvriendelijke manier (leesbare taal, online en met weinig klikken) een overzicht te krijgen van diensten en producten die passen bij hun vraag.

Omdat we integraal werken in alles wat we doen willen versterken, moet het voor de klant mogelijk zijn om te zoeken op afdeling en opgave. Onder opgave verstaan we bijvoorbeeld: Welke producten en diensten dragen bij aan het terugdringen van uitval? De klant vindt in dit geval diensten en producten van verschillende afdelingen, aangezien meerdere afdelingen beschikken over een dienst of product die bijdraagt aan deze opgave.

Een van onze beloften binnen het dienstverleningsconcept is: we doen het samen of we doen het niet. Dit willen we ook vertaald zien in het PDP. We willen dat het PDP laat zien dat het afnemen van een dienst of product ook iets van de klant vraagt om tot succes te komen. Daarnaast classificeren we onze dienstverlening als vaste en flexibele dienstverlening, wat we ook graag terugzien in het PDP.

Werkzaamheden

De opdracht luidt:
Ontwikkel een Product- en dienstenportfolio voor de staven en diensten van MBO Amersfoort.

We zien de volgende fasering voor ons:

  • Strategie: design, implementatiestrategie en vorm;
  • Toetsen bij stakeholders: onderwijs, bestuur en diensten;
  • Vullen van het model per afdeling: werksessies;
  • Schrijven van concept PDP;
  • Toetsen van concept bij stakeholders;
  • Inrichten van PDP.

Functie eisen

  • Akkoord met detachering
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als consultant of een vergelijkbare functie;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een onderwijsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring met werksessies voorbereiden en begeleiden, en dat naar tevredenheid van de deelnemer alsmede opdrachtgever (benoem hier minimaal 2 referenties).

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als of een vergelijkbare functie binnen een mbo onderwijsinstelling (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als consultant met het faciliteren van werksessies waarin zowel conciërges als beleidsadviseurs gezamenlijk tot de gewenste output komen (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);

Competenties

  1. Analytisch vermogen: Het vermogen om gegevens en informatie te analyseren en te interpreteren om tot een goed onderbouwd portfolio te komen.
  2. Communicatieve vaardigheden: Sterke schriftelijke en mondelinge communicatie om effectief te kunnen overleggen met verschillende stakeholders, zoals: managers, directeuren en beleidsmakers.
  3. Projectmanagement: Vaardigheden in het plannen, organiseren en beheren van projecten om ervoor te zorgen dat het portfolio tijdig en binnen budget wordt opgeleverd.
  4. Samenwerkingsvaardigheden: Het vermogen om effectief samen te werken met diverse teams en afdelingen binnen de school.
  5. Flexibiliteit en aanpassingsvermogen: Bereidheid en vermogen om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden en feedback van stakeholders te integreren.
  6. Probleemoplossend vermogen: Het vermogen om problemen te identificeren en effectieve oplossingen te ontwikkelen.
  7. Organisatorisch inzicht: Begrip van de structuur en processen binnen de school om het portfolio goed te kunnen afstemmen op de interne organisatie.

Extra info

  • Duur 2,5 maand
  • Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 20
  • Start 3 februari 2025

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De dagen kunnen flexibel worden ingedeeld. Indien gewenst, is er een werkplek beschikbaar binnen de school. De aanwezigheid is verder afhankelijk van de gemaakte afspraken.

Planning
De fysieke gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 29 januari 2025 tussen 11.00 en 13.00 uur locatie MBO Amersfoort Leusderweg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 januari 2025 bericht . Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Amersfoort

Publicatiedatum

15.01.2025

Publicatie eindigt

22.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!