- Detachering
- 47,75
- 24-36 uur p/w, 6 mnd
Coördinator Participatie
Functie omschrijving
Werkzaamheden
- Onderhouden van contacten met buurtbewoners.
- Organiseren van activiteiten die bewoners verbinden met de buurt, en het organiseren van activiteiten voor specifieke doelgroepen (bijv. jongeren, gezinnen).
- Zorgen voor een schone en opgeruimde locatie door het coördineren van opruim- en schoonmaakactiviteiten, en het handhaven van hygiënische standaarden op de opvanglocatie.
- Begeleiden van bewoners naar onderwijs en het organiseren van trainingen, evenals het ondersteunen van bewoners bij reizen (bijv. naar afspraken of werk).
- Fungeren als aanspreekpunt voor bewoners op de locatie voor vragen over participatie en activiteiten.
De opdrachtgever(s)
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Krimpen aan den IJssel heeft momenteel twee locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden diverse vluchtelingen opgevangen bij gastgezinnen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet door het COA gecoördineerd. Dit betekent dat wij de opvang zelf organiseren. We doen dit met de inzet van een multidisciplinair team, waarin een Coördinator Participatie een belangrijke rol speelt.
Functie eisen
- De kandidaat gaat akkoord met detachering
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als woon- en/of gezinsbegeleider of casusregisseur;
- Aantoonbaar beschikbaar in de weekenden en avonden;
- Beschikbaar per 1 februari 2025 voor minimaal 24 uur per week, gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen;
- Aantoonbaar beschikking over een BHV diploma.
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Aantoonbare afgeronde opleiding Social Work, Sociaal Cultureel Werk of Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening op minimaal mbo 4 niveau (20 punten);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als begeleider van inwoners met trauma (20 punten);
- Aantoonbaar woonachtig in Krimpen aan den IJssel of binnen een straal van maximaal 30 kilometer (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
- Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten).
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met opvanglocaties voor vluchtelingen uit Oekraïne. (Benoem dit duidelijk in het CV) (15 punten)
Competenties
- Sensitief;
- Nieuwsgierig;
- Open;
- Opmerkzaam;
- Assertief;
- Proactief;
- Zelfstandig en een teamplayer;
- Planmatig;
- Flexibel;
- Creatief.
Extra info
Einddatum: 01-08-2025
Optie tot verlengen: 3 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 24-36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
De gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaat en gebeurt via teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 23 januari 2025, in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!