Informatiemanager

Nieuw

Functie omschrijving

Onderstaande werkzaamheden worden uitgevoerd door de door u aangedragen kandidaat:

De Informatiemanager zal in het kader van het te realiseren resultaat voor de duur van de Overeenkomst met behulp van specifieke expertise, kennis en ervaring zorgdragen voor:
  • Het adviseren bij tactisch, strategische vraagstukken die betrekking hebben op de informatievoorziening binnen de BUCH.
  • Het informeren en adviseren van het MT-BUCH en de directie van de BUCH over de ontwikkelingen op informatievoorzieningsgebied binnen en buiten de organisatie
  • Richting geven bij het opstellen van projectopdrachten en -plannen
  • Het adviseren, ontwerpen en implementeren van de doorontwikkeling van het projectmanagement en portfolioproces.
  • Het vormgeven en implementeren van informatiebeleid en -strategie
  • Informatiemanager wordt niet hiërarchisch aangestuurd en bepaalt zelf de wijze waarop hij zijn opdracht uitvoert en de beoogde resultaten behaalt.
  • Informatiemanager bepaalt zelf de werktijden en -locatie voor een effectieve uitvoering van de opdracht. Indien nodig voor de uitvoering van de Opdracht, richt Informatiemanager zich naar de arbeidstijden van Opdrachtgever.
  • Informatiemanager voert de opdracht uit met eigen materialen, gereedschappen en bedrijfsmiddelen, zoals een laptop, e-mail en telefoon. Toegang tot de digitale werkomgeving en IT-applicaties van de Opdrachtgever wordt waar mogelijk alleen verleend voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de Opdracht.

Functie eisen

  • Vijf jaar ervaring als informatiemanager waarvan minimaal 1 jaar ervaring bij een complexe gemeentelijke organisatie
  • Minimaal 3 jaar ervaring als Project portfolio manager bij grote complexe organisaties waarbij je op tactisch en strategisch niveau heb geadviseerd
  • Ervaring als adviseur op het gebied van informatiseringsvraagstukken op directieniveau
  • Kennis en ervaring met het opstellen van Informatiebeleid en strategie
  • Beschikbaar vanaf 3 februari 2025 voor 32 uur per week, minimaal 50% aanwezig op kantoor in de BUCH gemeenten


Wensen

  • Kennis van gemeentelijke, wettelijke en landelijke ontwikkelingen die de informatievoorziening beïnvloeden

Competenties

Resultaatgericht, analytisch, coachend, goed kunnen plannen en organiseren en sterke communicatieve eigenschappen (mondeling en schriftelijk)

Extra info

Looptijd
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:
Startdatum : 1 februari 2025
Einddatum : 1 februari 2026
Optie verlenging t/m : 1 februari 2027
Aantal uur per week : 32 uur; minimaal 50% aanwezig op kantoor in de BUCH gemeenten

Gebruik van eigen devices
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Interview
Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Heiloo, op woensdag 22 januari 2025. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.

Locatie

Uitgeest

Publicatiedatum

13.01.2025

Publicatie eindigt

17.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!