Medewerker inkoop

Nieuw

Functie omschrijving

Je komt te werken bij het taakveld Inkoop (team Juridische Zaken, Openbare orde en Veiligheid en Inkoop, thema Koers) om de contractregistratie binnen de organisatie te borgen. Je werkt samen met de senior inkoopadviseur en de inkoopadviseur en levert een bijdrage aan het project inkoop voor het verder professionaliseren van inkoop binnen de organisatie (o.a. inrichting klantreis). Dit is een opdracht waarvoor enige ervaring fijn is, maar vooral competenties zoals goede communicatieve vaardigheden, zelfstandig en gezamenlijk werken, gestructureerd en planmatig werken en een proactieve instelling belangrijk zijn.

Werkzaamheden

Je draagt bij aan dan wel ondersteunt bij de volgende werkzaamheden :

Het ondersteunen bij het inrichten van de klantreis:
  • Aansluiting tussen inkooptrajecten en contractbeheer
  • Het vindbaar maken van informatie over inkoop intranet
De registratie van inhuurcontracten:
  • Ontwerpen van registratieproces voor inhuurcontracten
  • Implementatie van registratie inhuurcontracten
  • Borgen van inhuurcontractregistratieproces (gelinkt aan kernregistratie en rekening houdend met AVG)
Verdere professionalisering contractbeheer
  • Fungeren als aanspreekpunt voor collega’s met betrekking tot contractbeheer
  • Het inwerken van nieuwe medewerkers in contractbeheer zodra zij zijn aangenomen
  • Onderzoeken van alternatieven voor de huidige contractbeheertool
  • Het bewaken van het proces en het uitvoeren van kwaliteitscontroles
Contractmanagement (i.s.m. strategisch inkoopadviseur)
  • Ondersteunen in het onderzoeken van de organisatiebehoefte met betrekking tot contractmanagement
  • Het in kaart brengen van de huidige praktijk van contractmanagement binnen de organisatie
  • Ondersteunen in het ontwerpen van het toekomstige contractmanagementproces
  • (Co-)adviseren over de inrichting van contractmanagement, inclusief het gebruik van geschikte systemen

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding (affiniteit met het juridische vakgebied is een pre)
  • Kennis en minimaal een half jaar ervaring op het gebied van contracten en inkoop;
  • Ontbrekende informatie zelfstandig en proactief kunnen ophalen en verwerken;
  • Kandidaat heeft minimaal een half jaar ervaring met inkoopgerelateerde werkzaamheden binnen een overheidsorganisatie. Dit dient duidelijk in het CV naar voren te komen.

Wensen:

  • Kandidaat volgt of beschikt over een inkoopgerichte opleiding
  • Kandidaat heeft minimaal een half jaar ervaring met inkoopgerelateerde werkzaamheden binnen een gemeente.
  • Kennis van geautomatiseerde systemen zoals Topdesk en Purfact (spendtool);
  • Ervaring met projectmatig werken
  • Kennis van en ervaring met het professionaliseren van inkoop vanuit een project in een ondersteunende rol
  • Kennis van en ervaring met registratie contracten en contractbeheer
  • Contracten zelfstandig kunnen lezen en relevante informatie kunnen verwerken;

Competenties

  • Adviesvaardigheden
  • Project- en planmatig werken en schrijven
  • Schakelt makkelijk in stijlen van communiceren zodat je gesprekken kan beïnvloeden en soepel kan afstemmen op verschillende gesprekspartners.
  • Werkt zowel zelfstandig als in samenwerking met anderen aan resultaten
  • Hands on
  • Vindt de weg snel in de organisatie
  • Gevoel voor werken in een politiek-bestuurlijke omgeving
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden;
  • Gestructureerd
  • Resultaatgericht werken
  • Je bent praktisch en pro-actief ingesteld;

Extra info

Startdatum: 03-02-2025
Einddatum: 31-05-2025
Optie tot verlengen: 3 x 4 maanden voor max 8 uur in de week op oproepbasis
Aantal uur per week: 20-24 uur. Bij verlengingen wijzigt het aantal uren naar 8 uur op afroepbasis.
De gesprekken vinden plaats op woensdag 22 januari

Locatie

Doorn

Publicatiedatum

11.01.2025

Publicatie eindigt

15.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!