- ZZP / Freelance
- 80,25
- 16-24 uur p/w, 6 mnd
Casemanager Omgevingsinitiatieven (Ruimtelijke ordening)
Functie omschrijving
Voor het Omgevingsteam zijn we op zoek naar een planologische adviseur voor het begeleiden van een vijftal initiatieven in ons vooroverleg. Bij ons wordt deze functie Casemanager omgevingsinitiatieven genoemd, omdat de casemanager een initiatief planologisch begeleidt van vooroverleg tot afronding vergunningprocedure (bopa). In de markt is deze functie ook wel bekend onder de benaming planoloog, juridisch beleidsmedewerker ruimtelijke ordening of bijvoorbeeld planbegeleider.
De afwijking van het omgevingsplan onderbouwen is de hoofdtaak van de Casemanager omgevingsinitiatieven (dus het beoordelen van een evenwichtige toedeling van functies aan locaties). De functie Casemanager omgevingsinitiatieven dient niet verward te worden met een Casemanager omgevingsvergunningen, die vergunningaanvragen behandelt.
Het verzorgen van de begeleiding/advisering bij een vijftal ruimtelijke procedures van initiatiefnemers is dus jouw hoofdtaak. Je coördineert de onderbouwing (de Goflo) en het politieke proces van buitenplanse omgevingsplanactiviteiten. Daarnaast stel je de college- en raadsvoorstellen en -besluiten op. Je werkt in de dossiers nauw samen met de projectleider en het projectteam. Het project is afgerond op het moment dat de omgevingsvergunning is afgerond. Het gaat om projecten in het kader van woningbouw. Het unieke van deze plannen is dat ze niet alleen in de stad Purmerend kunnen plaatsvinden, maar ook in ons unieke Unesco Werelderfgoed Droogmakerij De Beemster.
De opdrachtgever(s)
Functie eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van ruimtelijke ordening bij of in opdracht van een gemeentelijke organisatie;
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van een eigen laptop en mobiel.
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als planoloog / beleidsmedewerker ruimte / planbegeleider bij een gemeente met minimaal 80.000 inwoners (30 punten);
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het werken aan initiatieven in het kader van de Omgevingswet (benoem dit duidelijk in het cv) (70 punten).
Competenties
- Klantgerichtheid.
- Resultaat- en oplossingsgericht;
- Politiek bestuurlijke sensitiviteit;
- Zelfstandigheid;
- Proactief.
Extra info
Startdatum: 01-02-2025
Einddatum: 01-08-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 16-24 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 23 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!