- ZZP / Freelance
- 83,00
- 24 uur p/w, 6 mnd
Jurist Bezwaar & Beroep en Handhaving
Functie omschrijving
Als juridisch medewerker bezwaar & beroep + handhaving bouwen behandel je alle juridische aspecten met betrekking tot de bouwwet- en regelgeving, de Wet ruimtelijke ordening en de Omgevingswet, die volgen uit onze producten Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH).
Je behandelt bezwaar- en beroepschriften, handhavingsverzoeken, ingebrekestellingen en of je verstrekt informatie. Je stelt lasten onder dwangsom- en beschikkingen op, toetst en beoordeelt verzoeken en geeft juridisch advies rondom (complexe) vergunningen.
Daarnaast ondersteun en begeleid je collega’s bij juridische trajecten. Je denkt mee en draagt oplossingen aan en weet op inspirerende wijze omgevingsbewust om te gaan met de complexe regelgeving, de soms stevige tegenstellingen tussen belangen van partijen en de bestuurlijke context.
De opdrachtgever(s)
Functie eisen
- Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019);
- Aantoonbare werkervaring als jurist binnen een Omgevingsdienst
- Beschikbaar voor 24 uur per week verdeeld over maandag, woensdag, donderdag en vrijdag;
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding bestuursrecht;
- Aantoonbare werkervaring met zaaksysteem PowerBrowser;
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Minimaal een afgeronde WO-opleiding bestuurskunde (20 punten);
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist binnen een Omgevingsdienst (25 punten);
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bezwaar & beroep handhaving bouwen (30 punten)
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de bouwwet- en regelgeving, de Wet ruimtelijke ordening en de Omgevingswet (15 punten)
- Aantoonbare werkervaring met het behandelen van handhavingsverzoeken, ingebrekestellingen en het opstellen van dwangsom- en beschikkingen (10 punten).
Competenties
- Goede communicatieve vaardigheden, oplossings- en resultaatgericht handelen,
- Je bent iemand die het initiatief neemt, zich staande weet te houden in een complex krachtenveld, beschikt over bestuurlijke sensitiviteit en kunt schakelen tussen verschillende niveaus binnen en buiten de Omgevingsdienst.
- Je hebt goede schriftelijke, communicatieve en verbindende vaardigheden.
- Je werkt nauwkeurig, kunt plannen en organiseren, overzicht bewaren en prioriteren.
- Je bent klantgericht en kunt anticiperen op de aanvragen die bij je neergelegd worden.
Extra info
Einddatum: 01-10-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 24 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Wo – Do – Vr.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 4. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 20 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!