Inkoopadviseur

Nieuw

Functie omschrijving

Je adviseert het MT en de managers van de verschillende teams inclusief de manager Bedrijfsvoering die tevens jouw opdrachtgever is over aanbestedingen, enkelvoudige en meervoudige inkooptrajecten, verlengingen en wijzigingen van overeenkomsten en voert de werkzaamheden hiervoor uit. Jij denkt met ons mee en zet eisen en wensen om in aanbestedingstukken. Je signaleert kansen en ontwikkelingen in de markt in een vroegtijdig stadium en neemt dit mee in je advisering. Je bent verantwoordelijk voor het gehele inkoopproces en draagt bij aan de verdere professionalisering van het inkoopproces bij Omgevingsdienst IJsselland. Het is jouw missie om ervoor te zorgen dat er doelmatig kan worden ingekocht en wij tevreden zijn over de begeleiding en uitvoering van het gehele proces. Je werkt hierin nauw samen met de administratief medewerker Inkoop.

De opdrachtgever(s)

Omgevingsdienst IJsselland is een jonge, dynamische organisatie die zich midden in een transitie bevindt naar een robuuste organisatie. We staan aan het begin van de volgende fase, waarin innovatie, lef en creativiteit worden aangemoedigd en er echt ruimte is voor jouw inbreng. We werken nauw samen met 11 gemeentes en de provincie Overijssel (deelnemers die taken hebben ingebracht bij de omgevingsdienst). Onze kernwaarden – proactief, verbindend en deskundig – vormen de basis van ons werk. In een collegiale, pragmatische en toegankelijke werksfeer met 140 collega’s bieden wij jou de kans om een waardevolle bijdrage te leveren.

Functie eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van inkoop;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoper binnen een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met meervoudige onderhandse en (Europees) aanbestedingsprocedures;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkoper binnen een gemeentelijke instelling of omgevingsdienst (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met meervoudige onderhandse en (Europees) aanbestedingsprocedures (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in het VTH werkveld (20 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde opleidingen Nevi 1 en 2 (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met AFAS (15 punten).

Competenties

  • Proactief en klantgericht;
  • Omgevingsbewust en politiek sensitief;
  • Creatief in je werkwijze en weet daarmee goede resultaten te behalen;
  • Analytisch en probleemoplossend;
  • Toont eigenaarschap;
  • Overtuigen en enthousiasmeren;
  • Samenwerken;
  • Je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken en op meerdere niveaus communiceren;
  • Hoofd- en bijzaken onderscheiden en op basis hiervan een gewogen oordeel en advies vormen.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-08-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 16-24 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja/nee


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 13 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Zwolle

Publicatiedatum

01.01.2025

Publicatie eindigt

07.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!