Medewerker Daklozeninformatiepunt

Nieuw

Functie omschrijving

Samen met andere collega’s ben je verantwoordelijk voor het daklozeninformatiepunt.
De werkzaamheden bestaan uit:
- Informatie en advies geven. Doorverwijzen naar andere disciplines binnen het Sociaal Domein
- Registreren en verwijzen naar de daklozenopvang in Den Haag (als dat nodig is).
- Helpen met praktische zaken, bijvoorbeeld inschrijven bij Woonnet.
- Verwijzen naar de juiste hulporganisaties.
- Helpen met het aanvragen van een briefadres.
- Beoordelen of iemand in aanmerking komt voor een briefadres van de gemeente.
- Deelname aan casuistiekoverleg met het daklozenloket van de Gemeente Den Haag

Voor deze functie is het van belang dat je goede gesprekvaardigheid bezit een goede kennis hebt van het sociaal domein, voorliggende voorzieningen en de participatiewet. Je dient in staat te zijn brede informatie uit te vragen bij de burger.
Binnen je rol krijg je te maken met (bijzondere) casussen vanuit het Daklozeninformatiepunt. Je krijgt hierbij veelvuldig te maken met burgers, die in een moeilijke of uitzichtloze situatie verkeren. Hierbij fungeer je als eerste aanspreekpunt voor burgers, collega’s en externe partijen. Je bent verantwoordelijke voor de uitvoering en de integrale aanpak van deze casussen.
Je bent een allround inkomensregisseur met een verbindende rol naar de overige delen van het sociaal domein. We stimuleren je om mee te denken over manieren om onze doelen, het leveren van maatwerk, werken vanuit de bedoeling, concreet vorm te geven. Jij bent tegelijk empathisch én zakelijk en kunt je op details richten zonder het grote geheel uit het oog te verliezen. Je reflecteert op je eigen handelen en kunt dat ‘vertalen’ naar onze bredere gemeentelijke praktijk van inkomen en participatie. Daarmee lever je, behalve essentiële hulp aan je klanten, ook een bijdrage aan onze ambitie om rechtmatig én doelmatig te werken volgens ‘de bedoeling’.

De opdrachtgever(s)

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Team Zorg is een van de uitvoerende teams binnen de afdeling Sociaal Domein. Binnen één van de 3 units die onder het team Zorg vallen worden de werkzaamheden uitgevoerd.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening, Maatschappelijk Werk of Social Work;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met klantencontact (gespreksvoering) binnen het Sociaal Domein;

Wensen:

  • Aantoonbare werkervaring met de doelgroep daklozen/dreigend dakloos (25 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de toepassing van de participatiewet (35 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met huisvestingsproblematiek (25 punten);

Competenties

  • Administratief vaardig;
  • Communicatief vaardig;
  • Stressbestendig.

Extra info

Startdatum: Z.S.M
Einddatum: 01-08-2025
Optie tot verlengen: 1 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 32 uur
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 13 januari 2025 van 10:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 9 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Zoetermeer

Publicatiedatum

01.01.2025

Publicatie eindigt

05.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!