- Detachering
- 99,00
- 32 uur p/w, 6 mnd
Privacy Officer
Functie omschrijving
Werkzaamheden
Implementeren en beheren van procedures en registers:
- Uitwerken en implementeren van de datalekprocedure, inclusief het overzetten van het datalekregister naar onze tool en het onderhouden ervan;
- Actualiseren van het verwerkingenregister en het overzetten naar onze tool.
Ontwikkelen en implementeren van privacy processen:
- Uitwerken van procedures rondom Data Protection Impact Assessments (DPIA's);
- Verwerken van verzoeken van betrokkenen en ondersteunen bij de implementatie van deze processen.
Bijdragen aan innovatie en compliance:
- Helpen bij het in kaart brengen van AI-modellen en het opzetten en vullen van een register voor deze modellen;
- Naast de eerder genoemde specifieke taken omvatten de reguliere werkzaamheden van de Privacy Officer;
- Toezicht houden op naleving van privacywet- en regelgeving;
- Beleidsontwikkelingen en -beheer;
- Risicobeheer en rapportages;
- Privacy Governance;
- Bewaken van rechten van betrokkenen.
De opdrachtgever(s)
Functie eisen
- De kandidaat gaat akkoord met detachering
- Minimaal 3 jaar werkervaring als Privacy Officer of in een vergelijkbare rol;
- Ruime kennis van de AVG en aanverwante privacywetgeving;
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau, op het gebied van rechten, IT of informatiebeveiliging;
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen en beheren van privacyprocessen zoals DPIA’s, datalekprocedures en verwerkingsregisters.;
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Aantoonbare ervaring met privacy bewustwording: zoals het ontwikkelen van interne campagnes, workshops of trainingen (20 punten);
- Ervaring met het implementeren van o.a. privacy processen en -regels zoals DPIA’s en vullen en onderhouden van een verwerkingenregister, datalekregister en procedure datalekken (40 punten);
- Aantoonbare werkervaring, zoals ervaring met specifieke tools/applicaties voor privacy beheer, zoals DPIA-tools of registers (15 punten);
- Aantoonbare werkervaring binnen een (semi-)overheidsorganisatie: Een goed begrip van de dynamiek en eisen binnen deze context (15 punten);
- Beschikbaarheid: Beschikbaarheid vanaf februari 2025 voor minimaal 32 uur per week (10 punten).
Competenties
- Communicatief sterk: Je kunt complexe informatie begrijpelijk overbrengen
- Initiatiefrijk: Je ziet kansen voor verbetering en pakt deze met beide handen aan
- Overtuigingskracht: Je kunt mensen op alle niveaus in de organisatie overtuigen van het belang van privacy;
- Flexibiliteit: In staat om je stijl aan te passen wanneer de situatie daarom vraagt.
Extra info
Einddatum: 01-08-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 32 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Hybride werken is mogelijk. Hierin is de verwachting dat er minimaal 2 dagen op locatie wordt gewerkt, overleg is mogelijk.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!