Consulent Inkomen

Nieuw

Functie omschrijving

In de functie van consulent inkomen werk je binnen het cluster dat verantwoordelijk is voor de behandeling van uitkeringsaanvragen, de uitvoering van het minimabeleid en schulddienstverlening. Je wordt ingezet als allround inkomensconsulent en werkt daarbij nieuwe aanvragen af (levensonderhoud, bijzondere bijstand en minimabeleid). Je bent dan ook een vraagbaak voor inwoners, collega’s en samenwerkingspartners als het gaat om het verstrekken van inkomensvoorzieningen.

Omschrijving kandidaat

Je bent een ervaren en prettige collega met kennis van zaken op HBO niveau met minimaal 3 jaar recente werkervaring als consulent inkomen en je kent de Participatiewet dan ook van binnen en buiten. Je hebt ervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud en daarnaast met aanvragen voor bijzondere bijstand en minimaregelingen. Als je hierbij ook ervaring hebt met werkzaamheden in het kader van handhaving en als je aantoonbare kennis hebt van de sociale kaart van Raalte, dan vinden we dat een pré. Je hebt ervaring met het werken in Civision Samenlevingszaken (CSam/CivSam).

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Aantoonbare afgeronde opleiding consulent inkomen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent inkomen bij een gemeentelijke instelling;

Wensen:

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent Inkomen bij een gemeentelijke instelling (40 punten);
  • Aantoonbare kennis van de Participatiewet (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met / kennis van Civision Samenlevingszaken (CSam/Civsam) (20 punten);
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de sociale kaart van Raalte (15 punten);
  • Aantoonbare ervaring met werkzaamheden in het kader van handhaving (5 punten);

Competenties

Met jouw ervaring ben je een echte sparringpartner voor je naaste collega’s. Je bent een teamplayer die goed gedijt in een dynamische werkomgeving, zich proactief opstelt en zich zaken snel eigen maakt. Je bent integer en assertief en daarnaast heb je een pro actieve houding.

Extra info

Startdatum: 03-02-2025
Duur: 6 maanden
Opties verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Uren per week: 28-36 uur

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma - Di - Wo - Do - Vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 13 januari 2025 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 9 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Raalte

Publicatiedatum

29.12.2024

Publicatie eindigt

03.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!