- Detachering
- 65,00
- 28-36 uur p/w, 6 mnd
Consulent Inkomen en toeslagenaffaire
Functie omschrijving
In de functie van consulent inkomen werk je binnen het cluster dat verantwoordelijk is voor de behandeling van uitkeringsaanvragen, de uitvoering van het minimabeleid en schulddienstverlening. Je wordt ingezet als allround inkomensconsulent en werkt daarbij nieuwe aanvragen af (levensonderhoud, bijzondere bijstand en minimabeleid). Je bent dan ook een vraagbaak voor inwoners, collega’s en samenwerkingspartners als het gaat om het verstrekken van inkomensvoorzieningen.
In de functie van consulent toeslagenaffaire ondersteun je ouders, kinderen, ex-toeslagpartners en jongeren die geraakt zijn door de Toeslagenaffaire. De gemeente, als lokale overheid, wil mede voor zorgen dat de gedupeerden van de toeslagenaffaire uit de financiële en bijkomende problemen komen en blijven. Dit gebeurt door middel van compensaties op het financiële vlak, maar dit is niet altijd genoeg. Jij gaat je dan ook focussen door brede ondersteuning te bieden, aangepast op elk gezin.
Over de exacte verdeling van de werkzaamheden gaan we nog in overleg. Houd er rekening mee dat de nadruk wel zal komen te liggen op de werkzaamheden als consulent inkomen, maar dat je tegelijkertijd het aanspreekpunt bent voor gedupeerden door de toeslagenaffaire.
Omschrijving kandidaat
Functie eisen
- De kandidaat gaat akkoord met detachering
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent inkomen bij een gemeentelijke instelling;
Wensen:
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent Inkomen bij een gemeentelijke instelling (40 punten);
- Aantoonbare kennis van de Participatiewet (20 punten);
- Aantoonbare kennis van de toeslagenaffaire en ervaring met het werken met gedupeerden van de toeslagenaffaire (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring met / kennis van Civision Samenlevingszaken (CSam/Civsam) (20 punten);
Competenties
Extra info
Startdatum: 03-02-2025
Optie tot verlengen: 2x 3 maanden
Aantal uur per week: 28-32 uur
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma - Di - Wo - Do - Vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 13 januari 2025 vanaf 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 9 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!