- ZZP / Freelance
- notk
- 32 uur p/w, 11 mnd
Interim Afdelingshoofd Leefomgeving
Functie omschrijving
In verband met het vertrek van het afdelingshoofd, zijn we tijdelijk op zoek naar een interim afdelingshoofd Leefomgeving bij de sector Stadsontwikkeling.
Je geeft daarbij leiding, samen met 3 teamcoördinatoren (functionele aansturing van de teams) aan plus/minus 50 betrokken medewerkers o.a. binnen het ruimtelijk vakgebied van mobiliteit, openbare ruimte (groen en blauw) en milieu/duurzaamheid. Daarnaast werk je samen met de sectordirecteur en de andere managers binnen het Sector Management Team.
Werkzaamheden
Het interim afdelingshoofd zal o.a. verantwoordelijk zijn voor de volgende actuele afdeling specifieke thema’s:
- De nadere uitwerking van de samenwerking (rol- en taakverdeling) met de sector Stadsbeheer, inclusief het opstellen van de meerjarenprogrammering Openbare ruimte en Mobiliteit
- Het versterken van de samenwerking in de 3 teams van de afdeling, en het komen tot adviezen over het beheersen van de werkdruk
- Het inrichten van projectsturing rondom de lopende portefeuille mobiliteits- en openbare-ruimte-projecten
- Sturing op het implementeren van milieu- en duurzaamheidsbeleid binnen de stedelijke programmering.
- Daarnaast schuif je regulier aan bij de verschillende portefeuillehouders overleggen op de thema’s van de afdeling.
Omschrijving kandidaat
We zoeken een ervaren manager binnen het ruimtelijk werkveld. Je hebt:
Kennis van en ruime ervaring met het ruimtelijk werkveld. Bij voorkeur gewerkt in een gemeentelijke context.
Een afgeronde WO-opleiding; bij voorkeur in het ruimtelijk domein, of gerelateerd aan openbare ruimte, verkeer, mobiliteit of milieu of bestuurskunde.
Je bent mensgericht, politiek en omgevingssensitief, verbindend en resultaatgericht. Je beschikt over de volgende competenties:
- Samenwerkings- en mensgericht.
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
- Helikopterview.
- Goede communicatieve vaardigheden.
Functie eisen
Eisen:
- Afgeronde WO opleiding. Dit blijkt uit het CV.
- Minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende. Dit blijkt uit het CV.
- Minimaal 2 jaar werkervaring in een politiek-bestuurlijke context. Dit blijkt uit het CV.
- Twee representatieve referenties (als bijlage toevoegen).
Wensen:
- Motivatiebrief op basis van de vacature en wat jij kan brengen in de opdracht en welke kwaliteiten je inzet.
- Afgeronde WO opleiding op het gebied van ruimtelijk domein; of gerelateerd aan openbare ruimte, verkeer, mobiliteit of milieu.
- Minimaal 5-7 jaar leidinggevende werkervaring bij een overheidsorganisatie in het vakgebied.
- Minimaal 2 jaar ervaring bij een gemeente.
Extra info
Van 1-2-2025 t/m 31-12-2025 | Optie verlenging: 4 x 6 maanden | Standplaats: Gemeente 's-Hertogenbosch, Wolvenhoek 1 | Ruimtelijke ordening & Milieu | Uren: 32 per week | Aantal FTE: 1
Interviewplanning
De interviews vinden plaats op dinsdag 14 januari 2025 van 13:00 tot 16:00 uur.
Toelichting op rooster
Inhuur voor 32 uur per week. Werktijden en werkdagen worden in overleg bepaald.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!