- Detachering
- 85,00
- 24-32 uur p/w, 6 mnd
Projectleider nieuwkomers
Functie omschrijving
De gemeente Tytsjerksteradiel is in maart 2022 gestart met het realiseren van opvang voor Oekraïense vluchtelingen. De opvang vindt plaats op diverse locaties in de gemeente, waaronder een zorglocatie voor Oekraïense vluchtelingen met een medische zorgvraag. Daarnaast vindt particuliere opvang plaats op diverse (woon)adressen verspreid door de gemeente.
In de gemeentelijke opvanglocaties is plaats voor in totaal 265 Oekraïense vluchtelingen. Daarnaast heeft de gemeente de opgave om ieder half jaar een aantal statushouders te huisvesten in de gemeente. Naast de huisvesting in sociale huurwoningen van de woningcorporaties, onderzoekt de gemeente ook de mogelijkheden van andere vormen van (tijdelijke) huisvesting.
Team Nieuwkomers werkt aan de opgaven voor Oekraïense vluchtelingen, statushouders en AMV-ers. De werkzaamheden worden onder aansturing van de projectleider uitgevoerd. De dagelijkse begeleiding van de vluchtelingen wordt op locatie uitgevoerd door woonbegeleiders en locatiemanager(s). Team Nieuwkomers is binnen de gemeente gepositioneerd onder de teammanager van Team Dienstverlening.
Om de opvangopgaves van Tytsjerksteradiel verder te brengen en het project te (bege)leiden, zoekt de gemeente een: PROJECTLEIDER NIEUWKOMERS
Werkzaamheden
Als Projectleider Nieuwkomers ga je aan de slag met de volgende zaken:
- Je geeft inhoudelijk sturing aan het team van woonbegeleiders, locatiemanager(s) en een financieel projectondersteuner
- Je coördineert en leidt ambtelijke overlegtafels, waaraan door verschillende afdelingen een bijdrage wordt geleverd. Je overlegt met interne afdelingen over de (juridische) kaders van huurovereenkomsten, ruimtelijke ordening, vergunningen, burgerzaken en inkoop- en aanbesteding.
- Je adviseert en informeert het management en bestuurders over opvang en huisvesting en je bespreekt met regelmaat belangrijke dossiers met de portefeuillehouders
- Je vertegenwoordigt de gemeente bij diverse provinciale overleggen met betrekking tot het vluchtelingendomein, zoals de Ambtelijke PRT en het Verdiepend Overleg Oekraïne.
- Je houdt (financieel) overzicht en je bewaakt de voortgang van het project. Je draagt zorg voor het afhandelen van facturen en het aanvragen van subsidies en SPUK
- Je stelt collegeadviezen, notities en raadsbrieven op, ter voorbereiding op de besluitvorming of ter informatie aan het college van B&W en de gemeenteraad. Het betreft voornamelijk onderwerpen die politiek-, maatschappelijk- en mediagevoelig zijn en van invloed zijn op de openbare orde en veiligheid.
- Bij (dreigende) achterstanden in het huisvesten van statushouders zoek je in overleg met portefeuillehouder en interne en externe samenwerkingspartners naar alternatieve oplossingen. Je begeleidt het onderzoekproces naar haalbaarheid en de opbouw van de uitvoering.
- Je bent het aanspreekpunt voor contractpartners, (zorg)instanties en ketenpartners zoals Arene, het COA en de ministeries J&V en A&M.
- Je voert de regie op het proces Innen Eigen Bijdrage en de jaarlijkse SISA verantwoording.
- Je coördineert de opzet en afbouw van opvanglocaties
- Je beantwoordt in afstemming met afdeling communicatie persvragen gerelateerd aan domein Nieuwkomers en je organiseert en leidt informatiebijeenkomsten voor inwoners.
Functie eisen
- Kandidaat is akkoord met detachering.
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 13 januari 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 24 uur per week.
- De kandidaat beschikt over aantoonbaar werkervaring op HBO-niveau.
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke (leidinggevende) functie
- De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het werken binnen de gemeente, met name als het gaat om het opstellen van collegeadviezen ter bestuurlijke besluitvorming.
- De kandidaat heeft aantoonbaar affiniteit met vluchtelingen.
- De kandidaat is in het bezit van een rijbewijs en bij voorkeur in het bezit van eigen vervoer.
Wensen:
- De kandidaat heeft kennis van de sociale kaart van de regio
- De kandidaat verstaat (of liever nog, spreekt) Fries.
- Mate van werkervaring bij een gemeente.
Extra info
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlengen: 4x 6 maanden
De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 9 januari 2025.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!