Projectleider Toegang Wegwijzer

Nieuw

Functie omschrijving

Integrale toegang Wegwijzer
Toegang Wegwijzer is sinds 2021 actief en biedt inwoners van Bernheze toegang tot antwoorden op vragen over wonen, werk, inkomen, zorg, opvoeding en welzijn. Binnen Wegwijzer werken de Wmo-consulenten van de gemeente Bernheze samen met consulenten van gemeente Meierijstad (verstrekken van bijstandsuitkeringen, bijzondere bijstand en minimaregelingen, re-integratie en schuldhulpverlening) en professionals ONS welzijn (individuele en collectieve ondersteuning voor jeugd en volwassenen). Ons doel is om inwoners met een ondersteuningsvraag passende ondersteuning te geven. Dat doen we door de vraag breed en integraal te benaderen en door vervolgens de verbinding te leggen met partners die hierin kunnen ondersteunen.

Doelstelling opdracht
De opdracht is gericht op het verbeteren van onze integrale toegang Wegwijzer door het onderzoeken van de geschikte samenwerking met onze ketenpartners. Het gaat hierbij om zowel de toegang tot de gemeentelijke voorzieningen als de invullen van lokale integrale wijkteams.

Ook vragen we advies hoe we een goede aansluiting kunnen maken tussen Wegwijzer, de lokale teams en andere partners (zoals huisartsen, thuiszorg, vertegenwoordigers die namens een aanvrager contact opnemen met Wegwijzer en teams denk aan de clientondersteuners, vrijwilligers etc).

Het resultaat van de werkzaamheden is een adviesrapport met aanbevelingen voor de gemeente Bernheze over de invulling van de toegang Wegwijzer. Waarbij de landelijke ontwikkelingen inzake een integrale toegang verwerkt c.q. meegenomen worden in het adviesrapport.

Werkzaamheden

  • Analyse van de huidige werkvorm.
  • Afstemming en/of consultatie met betrokken partijen (inwoners, medewerkers en bestuurders).
  • Ontwikkeling van aanbevelingen voor nieuwe werkvormen.
  • Opstellen van een adviesrapport.
  • Presentatie van de bevindingen aan de gemeenteraad.
  • Implementatieplan voor de aanbevolen werkvormen

De opdrachtgever(s)

Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed. Bernheze is een springplank, een zachte landing en een perfect passende puzzel. Als een warme jas die in iedere loopbaanfase past. Bernheze biedt je kansen om te groeien! Onze collega’s vertellen je er alles over.

Omschrijving kandidaat

Voor de tijdelijke invulling van deze opdracht ben je op basis van je expertise en ervaring (nagenoeg) direct inzetbaar en in staat zelfstandig je weg te vinden.

  • Aantoonbaar HBO/WO werk en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in projectmanagement in sociaal domein in een gemeentelijke context.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en ervaring met stakeholdermanagement.
  • Kennis van gemeentelijke processen, wetgeving én het sociaal domein.

Functie eisen

Eisen:

  • Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat een HBO of WO werk en denkniveau heeft.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider in het sociaal domein in de afgelopen 10 jaar.
  • Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat recente en voldoende kennis heeft van de Wro, de Omgevingswet en het Omgevingsplan.
  • Recente werkervaring bij een gemeentelijke overheid
  • Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat in de afgelopen 5 jaren minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeentelijke overheid of met de toegang sociaal domein heeft.
  • Beschikbaar vanaf 1 februari 2025 voor gemiddeld 16 uur per week.

Wensen:

  • Recente en voldoende kennis van gemeentelijke processen, ook in relatie met het sociaal domein
  • Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat recente en voldoende kennis heeft van de Wro, de Omgevingswet en het Omgevingsplan

Extra info

Van 1-2-2025 t/m 31-7-2025 | Optie verlenging: 1 x 3 maanden | Standplaats: Heesch | Welzijn | Uren: 16 per week | Aantal FTE: 1

Interviews
De gesprekken vinden plaats op een nader te bepalen datum.

Op basis van de eerste gesprekken zal in het tweede gesprek aan 2 kandidaten gevraagd worden om een presentatie te geven van de wijze waarop men invulling wil geven aan deze opdracht. Op deze wijze wordt het beeld gecomplementeerd.

Locatie

Bernheze

Publicatiedatum

29.12.2024

Publicatie eindigt

07.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!