Communicatie- en participatieadviseur

Nieuw

Functie omschrijving

Je komt te werken in het cluster communicatie binnen het team Communicatie, Personele en Juridische Zaken. Het communicatiecluster bestaat uit 8 communicatieprofessionals die samen vorm en uitvoering geven aan het boeiende vak overheidscommunicatie. Dat doen we onder andere door de beeldvorming buiten te duiden en intern betekenis te geven. Daarnaast ontwikkelen we communicatiebeleid o.a. op het gebied van online strategie en participatiebeleid. Zo werken we met een Newsroom en met betrokkenheidsprofielen.

Als communicatie- en participatieadviseur ligt het accent ligt op de volgende werkzaamheden:

  • Adviseren van MT en bestuur over de strategische inzet van communicatie en participatie;
  • Adviseren en ondersteunen van beleidsmakers en projectleiders bij participatie-initiatieven;
  • Woordvoerder/ adviseur voor het college van burgemeester en wethouders;
  • Invulling geven aan de communicatie bij overkoepelende projecten die spelen binnen het Sociaal Domein en de interne organisatieontwikkeling.

Omschrijving kandidaat

Als communicatie- en participatieadviseur heb je een duidelijke visie; je handelt met overtuigingskracht. Je bent een stevige persoonlijkheid en weet op het juiste moment mee te bewegen en tegen te spreken; dit doe je met het juiste inlevingsvermogen. Je toont initiatief en krijgt energie van het samen werken aan oplossingen; je bent een echte teamplayer.

Wat weet en kun je?

  • Een hbo-diploma in de richting van communicatie;
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • Een (online) communicatiestrategie kunnen ontwikkelen én deze kunnen vertalen naar effectieve uitvoering;
  • Kennis en ervaring met het betrekken van diverse doelgroepen met uiteenlopende belangen;

Gemeentelijke werkervaring is een pré.

Functie eisen

  • De kandidaat is beschikbaar binnen de aangegeven start en einddatum.
  • Kandidaat beschikt minimaal over een hbo-diploma in de richting van communicatie.
  • Kandidaat heeft minimaal vijf jaar aantoonbare actuele werkervaring in deze functie (of vergelijkbaar) bij middelgrote gemeentelijke organisatie(s).

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Initiatief;
  • Inlevingsvermogen;
  • Overtuigingskracht;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Visie.

Extra info

Startdatum: 27 januari 2025
Optie tot verlengen: Ja

De interviews zullen plaatsvinden op maandag 13 januari in de middag.

Locatie

Elst

Publicatiedatum

27.12.2024

Publicatie eindigt

02.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!