- ZZP / Freelance
- 90,00
- 6-12 uur p/w, 4 mnd
Coördinator / projectmanager Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Functie omschrijving
De resultaatafspraken voor de Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) zijn voor gemeente Oldebroek opgesteld met partners in 2017. Deze resultaatafspraken worden elk jaar in beeld gebracht met behulp van observaties over de leerontwikkelingen van een kind. De resultaten hiervan vormen waar nodig een aanleiding om verbeteringen door te voeren.
De resultaatafspraken moeten geëvalueerd worden en herijkt in samenspraak met betrokken 13 scholen en 5 kinderopvangorganisaties. Wanneer nodig, willen we ook een voorstel voor een gestandaardiseerde meetmethode óf een aanpassing van de huidige methode die bij de resultaatafspraken past. Meer informatie over ons beleid is terug te vinden in ons gemeentelijk onderwijsachterstandenbeleid 2022 - 2026: Beleidsplan gemeentelijk onderwijsachterstandenbeleid 2022 - 2026 - Gemeente Oldebroek
Werkzaamheden
De opdracht ziet er als volgt uit:
- Inventarisatie en evaluatie huidige resultaatafspraken en meetmethode (50 uur):
- In kaart brengen van huidige afspraken en meetmethode;
- Gesprekken voeren met de basisscholen en opvangorganisaties om hun perspectief en ervaringen met de huidige afspraken en meetmethode te inventariseren;
- Analyse van sterke en verbeterpunten in huidige aanpak, eventueel ondersteund door een documentenanalyse van bestaande rapportages.
- Ontwikkelen van nieuwe resultaatafspraken en eventuele aanpassing of voorstel nieuwe meetmethode (20 uur):
- Op basis van de input vanuit de inventarisatie een voorstel ontwikkelen voor verbeterde resultaatafspraken die concreet, meetbaar en haalbaar zijn;
- Daaruit voortvloeiend het aanpassen of ontwikkelen van een meetmethode die aansluit bij de nieuwe resultaatafspraken en die goed uitvoerbaar zijn binnen onderwijs als de opvang.
- Terugkoppeling en afstemming (20 uur):
- Het voorstel wordt gedeeld met de beleidsmedewerker Onderwijs en Jeugd, als ook de werkgroep VVE. De werkgroep wordt om feedback op het voorstel gevraagd;
- Feedback wordt meegenomen in het uiteindelijke voorstel.
- (Optionele) Implementatiebegeleiding (40 uur):
- Wanneer behoefte ontstaat, gedurende een jaar begeleiding bieden aan de werkgroep bij de implementatie van de nieuwe resultaatafspraken en meetmethode binnen de betrokken organisaties;
- Fungeren als aanspreekpunt voor vragen en zorgen tijdens de implementatie;
- Een evaluatie aan het einde van het jaar met eventuele bijstelling van de aanpak.
De opdrachtgever(s)
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
De formele opdrachtgever van de opdracht is de gemeente Oldebroek. De procesbegeleider legt verantwoording af aan de beleidsmedewerker Onderwijs en Jeugd.
Functie eisen
Eisen:
- 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker, coördinator of projectbegeleider op het gebied van Onderwijsachterstandenbeleid en voor-en vroegschoolse educatie;
Wensen:
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker, coördinator of projectbegeleider op het gebied van Onderwijsachterstandenbeleid en voor-en vroegschoolse educatie binnen een gemeentelijke instelling (20 punten);
- Aantoonbare kennis van / werkervaring meten OAB, VVE, jeugdhulp, OOGO, LEA, wet- en regelgeving onderwijs kinderopvang, jeugdhulp én subsidieregelingen (20 punten);
- Aantoonbare kennis van en werkervaring met het werkgebied en de ketenpartners met betrekking tot VVE (15 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het schrijven en uitvoeren van een projectplan met betrekking tot VVE (25 punten);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met projectmatig werken en verandertrajecten (15 punten);
- Aantoonbare werkervaring in een gemeente tot 25.000 inwoners (5 punten).
Competenties
- Communicatief vaardig in woord en geschrift;
- Politieke sensitiviteit;
- Samenwerkingsgericht;
- Doel- en taakgericht;
- Analytisch;
- Neemt initiatief;
- Adviseert gevraagd en ongevraagd;
- Reflecteert op eigen handelen en weet wanneer opdracht onvoldoende bij zichzelf passend is en geeft dit ook aan;
- Kan omgaan met complexe samenwerkings situaties tussen verschillende domeinen, beleidsvelden en niveaus.
Extra info
Duur: 4 maanden
Opties verlenging: Ja, 2 maal 3 maand(en)
Uren per week: 6 - 12 uur per week (sprake van op- en afschaling van uren gedurende de inhuurperiode) uur
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Werkdagen- en tijden in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 13 januari 2025 vanaf 15:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!