Projectleider implementatie horecabeleid

Nieuw

Functie omschrijving

Opdrachtomschrijving

Doel: Het implementeren van het nieuw vast te stellen horecabeleid en alle voorbereidende handelingen voor VTH die hiermee samenhangen
Resultaten (gefaseerd):

  • Fase 0: Implementatie- en communicatieplan (Q1-2025)
    • Opleveren van een implementatie- en communicatieplan waarin doelen, planning, verantwoordelijkheden en resources worden vastgesteld
    • Stakeholders binnen VTH meenemen in het implementatie- en communicatieplan en voorbereiden op besluitvorming
    • Vaststellen in stuurgroep en MT VTH van het implementatie- en communicatieplan
  • Fase 1: Opleiden en trainen Startteam (Q2-2025)
    • Opleiden en training verzorgd door OOV en R&D en onder leiding van LOP
    • Er wordt een onderscheid in verdieping gemaakt in het trainen / opleiden startteam vs overige collega’s uit de stadsdelen
    • Werken aan basismodule voor overige collega's uit stadsdelen (ter voorbereiding op fase 3)
  • Fase 2: Schrijven werkinstructies (Q3-2025)
    • Uitwerken en uitschrijven van werkinstructies in het Startteam, ter voorbereiding op fase 3
  • Fase 3: Centraal behandelingen aanvragen nieuw horecabeleid (Q4-2025)
    • Het centrale Startteam behandelt (gedeeltelijke) horeca aanvragen vanaf inwerkingtreding (IWT) op de uniforme werkwijze en werkt (fysiek) samen om zo de samenwerking en het leren van elkaar te bevorderen
    • Het Startteam centraliseert aanvragen en coördineert het werk richting de stadsdelen. Standaard zaken en zaken met niet of nauwelijks impact vanuit de OW, worden door de VTH-medewerkers in de stadsdelen afgehandeld
    • Het Startteam heeft een lerende aanpak en deelt dagelijks hun eigen ervaringen met elkaar. Mochten er uitdagingen zijn worden deze centraal in het Startteam besproken en wordt er naar een generieke oplossing gezocht
  • Fase 4: Uitrollen nieuw horecabeleid stadsdelen (Q4-2025)
    • De basismodule/e-learning wordt uitgerold voor overige collega's uit stadsdelen
    • De stadsdelen gaan de horeca aanvragen op dezelfde uniforme manier verwerken met dezelfde taken als in het Startteam
    • De stadsdelen en het Startteam houden nauw contact ten aanzien van mogelijke vragen en oplosrichtingen van de horeca aanvragen

Tijdsbestek:
  • Duur: 12 maanden
    • Eindresultaat: Kennis van het nieuwe horecabeleid is geborgd bij alle medewerkers VTH en alle stadsdelen werken volgens dezelfde werkwijze/werkinstructies

Werkzaamheden

Als onderdeel van jouw takenpakket ben je daarbij verantwoordelijk voor:

-Het vormgeven van een stuurgroep met stakeholders van VTH en aanpalende beleidsdirecties waaronder OOV en R&D om de totstandkoming van nieuw horecabeleid te regisseren;

-Het opstellen van een plan van aanpak voor de implementatie van het nieuwe horecabeleid binnen VTH;

-Het uitvoeren van het plan van aanpak voor de implementatie van het nieuwe horecabeleid binnen VTH;

-Als projectleider zorgdragen voor het creëren en borgen van benodigde randvoorwaarden waaronder bemensing, planning, benodigde IT aanpassingen, training en opleiding, proceswijzigingen, ontwikkeling operationele hulpmiddelen, zorg dragen voor (bestuurlijke) besluitvorming en alle andere zaken die randvoorwaardelijk zijn voor een gedegen implementatie.

De opdrachtgever(s)

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.




De opdrachtgever(s)

Je komt te werken binnen de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving die momenteel een belangrijke organisatie ontwikkeling doormaakt. De organisatie telt ruim 600 FTE en is georganiseerd in zeven stadsdelen.

Binnen VTH ga jij aan de slag bij Regie, Advies en Projecten ( afdeling RAP). Op onze relatief nieuwe afdeling focussen we met zo’n veertig collega’s op de overkoepelende opgaven in elk gebied. En allemaal, van project- en programmamanagers tot dataspecialisten, procesanalisten en beleidsadviseurs, werken we met veel energie mee aan de doorontwikkeling van RAP en VTH. Je voert je werk hybride uit, wat betekent dat je in ieder geval 2 dagen op kantoor aanwezig bent. De andere dagen is het mogelijk om vanuit huis te werken. Uiteraard in goed overleg met je collega's en leidinggevende.

Functie eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over WO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft 20+ jaar ervaring als senior projectleider en/of leidinggevende positie
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen een G4 gemeente met het implementeren van horecabeleid
  • De aangeboden kandidaat heeft een Lean Six Sigma Black Belt accreditering

Wensen:

  • De aangeboden kandidaat heeft ruime ervaring bij uitvoeringsorganisaties met projecten waarin beleid en operatie samengebracht moeten worden
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur naast projectmanagement ervaring ook werkervaring met het opzetten van lijn teams.

Extra info

Startdatum: 15 januari 2025

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

20.12.2024

Publicatie eindigt

26.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!