Auditor vakgroep Verbijzonderde Interne Controle (VIC)

Nieuw

Functie omschrijving

Samen met je collega’s van de vakgroep VIC ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van het jaarplan. Het jaarplan richt zich op 3e lijns audit- en controlewerkzaamheden van minimaal de interne beheersing van processen passend binnen de criteria van de rechtmatigheidsverantwoording. Mede door de komst van de rechtmatigheidsverantwoording ligt hier een uitdaging waar jij een belangrijke bijdrage aan gaat leveren!

Deze vacature van Auditor vakgroep Verbijzonderde Interne Controle (28 - 36 uur) is jou op het lijf geschreven als je:

• Met jouw kennis en werkwijze in staat bent om op dossierniveau de werkzaamheden van de VIC (opstellen IC-plan per proces tot aan de rapportage en opvolging) zelfstandig op te pakken.

• Uitstekende schriftelijke en mondelinge adviesvaardigheden combineert met een analytisch vermogen en overtuigingskracht.

• Jouw rol onafhankelijk (en zelfstandig) in kan vullen en tegelijkertijd ook zichtbaar (in verbinding) bent met de organisatie. Je competentie omgevingsbewustzijn is goed ontwikkeld.

• Je bent een echte teamplayer en vindt het leuk om samen met je collega’s resultaten te behalen. Samenwerking en omgevingsbewustzijn zijn belangrijke competenties.

Werkzaamheden

Als Auditor stelt je een IC-plan op per proces (analyse en risico inventarisatie), het uitvoeren van lijncontroles en testwerkzaamheden, het opstellen van rapportages (bevindingen en adviezen t.a.v. risico’s en werkwijzen per proces) en de gesprekken met de proceseigenaren. Voor grote, materiële en/of risicovolle processen fungeer je als leadauditor en wordt je ondersteund door een collega auditor. Daarbij zorg je ervoor dat ondersteunde auditor de toegewezen werkzaamheden zoveel als mogelijk zelfstandig kunnen uitvoeren.

De te verrichten werkzaamheden worden onder coördinatie en verantwoordelijkheid van de Senior Adviseur VIC opgesteld en verdeeld in het jaarplan. Werkzaamheden kunnen variëren. Op dit moment is er behoefte aan een Auditor met enige fiscale kennis vanwege uit te voeren audits in het kader van horizontaal toezicht met de Belastingdienst. Daarnaast moeten audits worden uitgevoerd op het terrein van fraudebeheersing en het tegengaan van misbruik & oneigenlijk gebruik.

Functie eisen

  • De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk vanaf 1 februari 2025 tot en met 31 juli 2025 voor 28 - 36 uur per week inzetbaar.
  • De kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding in de financieel economische richting en/of accountancy.

Wensen:

  • De kandidaat heeft ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol en binnen een gemeentelijke organisatie.
  • De kandidaat heeft ervaring/affiniteit met het verzamelen en beoordelen van digitale data.
  • De kandidaat heeft kennis van fiscale zaken (Loonbelasting, BTW/BCF, Vennootschapsbelasting) in het kader van horizontaal toezicht van de belastingdienst.

Competenties

  • analytisch;
  • onafhankelijk;
  • teamplayer;
  • goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Extra info

Startdatum: 1 februari 2025
Optie tot verlengen: 2x 3 maanden

Locatie

Apeldoorn

Publicatiedatum

19.12.2024

Publicatie eindigt

08.01.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!