- ZZP / Freelance
- 90,00
- 8-12 uur p/w, 6 mnd
Medewerker VTH
Functie omschrijving
De opdrachtgever(s)
Werken voor Rozendaal is uniek. We zijn er trots op dat we de kleinste gemeente van het Nederlandse vasteland zijn. Een titel die we, inwoners en het gemeentebestuur, graag willen behouden. Niet als doel op zich, maar als middel om dichtbij inwoners te blijven en ons samen in te zetten voor onze groene woon- en leefomgeving. We geven in nauwe verbinding met onze inwoners uitvoering aan de gemeentelijke taken.
Werken als Medewerker VTH geeft je een unieke kans om te werken in een organisatie waarin je verantwoordelijk bent voor een breed takenpakket, met korte lijnen naar je collega’s, bestuurders én inwoners. Waarin je snel mooie resultaten kunt boeken. We werken in nauwe samenwerking, vanuit transparantie en onderling vertrouwen. Tegelijkertijd vormen een stevige eigen verantwoordelijkheid en zelfsturing onderdeel van de manier waarop wij inhoud geven aan de ‘Kracht van Klein’.
Onze organisatie telt ca. 15 medewerkers en een flexibele schil van nog eens een tiental mensen die zich korter of langer aan ons verbinden. Onze organisatie heeft een eenhoofdige leiding. De taken zijn verdeeld in drie ‘eenheden’ met brede verantwoordelijkheden: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Regie, Beheer en Projecten. Binnen de eenheid Regie, Beheer en Projecten (RBP) werken we aan die maatschappelijke thema’s die er toe doen voor de Rozendalers. Binnen dit team komen veel thema’s samen: van veiligheid tot duurzaamheid en van het sociaal domein tot de fysieke leefomgeving. Samen werken we aan optimale verbindingen tussen deze opgaven.
Functie eisen
- De kandidaat is z.s.m. inzetbaar tot en met 30 juni 2025 voor 8-12 uur per week.
- Minimaal 5 jaar ervaring met juridisch werk en vergunningverlening
- Hbo werk- en denkniveau bij voorkeur in een juridische richting
Wensen:
- Actuele juridische kennis op het gebied van Awb, Omgevingswet, APV en VTH-beleid;
Competenties
1. Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk. Je communiceert makkelijk met inwoners, collega’s, het college (of de portefeuillehouder) en bent klantgericht;
2. Pro-actieve en ondersteunende instelling: je ziet het werk en bent een aanpakker.
Extra info
Startdatum: 13 januari 2025
Optie tot verlengen: Ja
De interviews zullen plaatsvinden op donderdag 9 januari 2025.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
- Het behandelen van aanvragen voor een omgevingsvergunning, in samenspraak met collega’s en (externe) adviseurs.
- Het bewaken van de procesvoortgang van vooroverleg en vergunningsaanvragen.
- Het (doen) uitvoeren van toezichts-, danwel handhavingsprocessen, in nauwe samenwerking met inhoudelijk verantwoordelijke collega’s.
- Klantcontact.
- Bezwaarafhandeling.
- Klachtafhandeling.
- Ondersteuning bij het opstellen van beleid, zoals verordeningen
- Samenwerking in het team. Zo draag jouw steentje bij aan de versteviging van het procesmatig werken en pak je je – waar de tijd het toelaat – taken op in de ondersteuning van directe collega’s zoals administratieve taken.