- ZZP / Freelance
- 65,00
- 28 uur p/w, 12 mnd
Locatiebeheerder opvang vluchtelingen
Functie omschrijving
In verband met beperkte doorstroming in Ter Apel kunnen niet alle asielzoekers op die locatie worden opgevangen. Als gemeente Westerveld hebben wij een aantal opvanglocaties waar vluchtelingen een een veilige plek krijgen. Voor deze locatie(s) zijn mensen nodig die het dagelijks leven van de vluchtelingen in goede banen kunnen leiden. We zoeken twee locatiebeheerders die verantwoordelijk zijn voor opvanglocaties in Westerveld.
De rol van locatiebeheerder
Als locatiebeheerder ben je hét aanspreekpunt voor alle operationele zaken op de opvanglocatie. Het doel is dat de opgevangen vluchtelingen zich welkom voelen. Je bent aanspreekpunt voor de verschillende in- en externe partijen zoals bijvoorbeeld supermarkt, het Rode Kruis, COA, Politie enz.
Werkzaamheden
- Aanspreekpunt voor de betreffende locatie;
- Begeleiding van de vluchtelingen, te denken valt aan registratie, organiseren van werk en onderwijs, maar ook vluchtelingen begeleiden naar diverse instanties.
- Onderhouden van contacten de met instanties zoals: bewaking, de politie, parkbeheerder, supermarkt, vrijwilligers, vluchtelingen, medewerkers van de gemeente etc.;
- Het creëren van een prettige, veilige sfeer op locatie om een gastvrij ontvangst en verblijf te creëren;
- Schakelen tussen een verschillende individuen en organisaties;
- Signaleren van eventuele bijzonderheden en zo nodig actie ondernemen;
- De bereidheid hebben om ook bij te springen op andere opvanglocaties in de gemeente Westerveld.
De opdrachtgever(s)
Functie eisen
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als locatiebeheerder vluchtelingen bij een gemeente;
- Goede beheersing van de Engelse en/of Arabische taal om in die taal te communiceren (bij het aanvinken van dit criterium wordt er vanuit gegaan dat dit zo is);
- Bereid zich flexibel in te zetten qua werktijden ook in de avonden en weekenden.
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een coördinerende functie binnen het sociaal domein (35 punten);
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als coördinator binnen een gemeentelijke instelling (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het begeleiding van de vluchtelingen (registratie, organiseren van werk en onderwijs en vluchtelingen begeleiden naar diverse instanties) (beschrijf dit separaat met een voorbeeld in het cv) (35 punten);
- Aantoonbare kennis van de sociale kaart van de provincie Drenthe (10 punten).
Competenties
- Zelfstandigheid;
- Communicatieve vaardigheden;
- Besluitvaardigheid;
- Empathie / inlevingsvermogen;
- Flexibiliteit;
- Oplossingsgericht;
- Conflicten beheersen.
- Zakelijk, maar met oog en oor voor de mens;
- Invoelend en goed kunnen luisteren;
- Organisatorische kwaliteiten;
- Overzicht en overwicht hebben: kunnen en durven beslissen;
- Stressbestendig, flexibel, goed kunnen samenwerken, betrouwbaar;
Extra info
Startdatum: 01-01-2025
Einddatum: 01-01-2026
Optie tot verlengen: 1 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 28 uur
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibel
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op nog nader te bepalen. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!