Financieel Medewerker

Nieuw

Functie omschrijving

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.

Door de energietransitie komt er meer werk dan ooit op ons af. De uitdaging is groot. De afdeling Business Support Services (BSS) ontzorgt de organisatie, zodat zij zich kan focussen op kerntaken. BSS heeft alle administratieve werkzaamheden slim gebundeld. Op die manier werken we efficiënt, tegen lagere kosten en met een hoge kwaliteit van dienstverlening.

Werkzaamheden

Hoe ziet jouw dag als medewerker Financiële Administratie eruit?

Je start je dag met een kop koffie of thee en een praatje met een van je collega’s. In de dagstart bespreek je samen met je collega’s en de teamcoördinator de taken en doelstellingen voor deze week. Daarna ga je aan de slag! Jouw dagen zijn heel divers. Zo ben je de ene dag bezig met het opstellen van en verwerken van memoriaal-boekingen, en voer je er een inhoudelijke controle op uit. Op een ander moment ga je aan de slag met het samenstellen van een balansdossier dat aan jou is toegewezen. Je hebt hierbij ook regelmatig contact met collega’s van Business Control en Corporate Control om wat zaken af te stemmen. Ook lever je een bijdrage aan verschillende projecten. We zijn onder andere veel bezig met S4 Hana optimalisatie en implementatie van FIORI apps. Alles om onze processen makkelijker te maken.

Lunchen doe je in het bedrijfsrestaurant op de begane grond. Je geniet daar van je eigen of verse lunch met gezellige collega’s.

’s Middags besteed je aandacht aan je mailbox en ga je aan de slag met diverse controles en analyses op de administratie, om te zorgen dat onze balansposities op alle momenten juist en volledig zijn. De dag zit er bijna op, maar voordat je de deur weer achter je dichttrekt heb je nog een periodieke bila met je leidinggevende waarin jullie bespreken wat je bezig houdt en welke voortgang je maakt in het behalen van je resultaats-, competentie- en ontwikkeldoelstellingen.

En dan zit de dag er weer op, en sta je met een paar stappen weer op station Delft Campus. Zo ben je lekker snel weer thuis. Je dagen zijn inderdaad goed gevuld en neem maar van ons aan: je draagt elke dag je steentje bij aan een nog betere dienstverlening van het BSS en daarmee dus ook van Stedin!

De opdrachtgever(s)

Een goed team. Daar hoor je bij.

Record-to-Report, in de volksmond R2R, is de afdeling waar we onder andere de administratie voeren (‘Record’) van alle processen binnen Stedin. En dat is nogal wat. Denk aan de registratie van alle activa van Stedin. Dat is een fors bedrag van € 7,5 miljard! Maar ook de administratie rondom de kosten en opbrengsten van alle (klant)processen tot aan het uitvoeren van de betalingen. Onderwerpen zoals BTW en VPB horen daar natuurlijk ook bij. Eigenlijk alles wat er administratief samenhangt met het voeren van een bedrijf met € 1,7 mld. aan opbrengsten en bijna 5.000 medewerkers. De andere ‘R’ staat voor report. Want als R2R rapporteren we ook over de geregistreerde standen en stromen binnen en buiten de organisatie. Dat is het domein van het ‘Report’ deel van de afdeling.

Meteen vanaf dag één maak je deel uit van Business Support Services en van team R2R. Het team is in alle opzichten divers, dus je voelt je er ongetwijfeld snel thuis. De teamleden zijn begaan met elkaar en met hun werk, helpen elkaar en weten elkaar goed te vinden. De energie in het team is goed en de sfeer is open, eerlijk en gedreven. Het team is voortdurend in beweging en iedereen draagt daar een steentje aan bij.

Omschrijving kandidaat

Jouw sterke punten. Worden wij blij van.

Jij bent een ervaren medewerker in het R2R-domein en financiële termen, cijfers en analyses kennen voor jou geen geheimen. Je bent een kei in samenwerken, communiceert gemakkelijk en kunt gedegen advies uitbrengen over hoe diverse stromen goed in de administratie terecht komen. Je steekt graag de handen uit de mouwen en pakt zelfstandig taken op die je soepel tot een goed einde brengt. Je staat stevig in je schoenen en misschien wel het allerbelangrijkste: je hebt relativeringsvermogen en gevoel voor humor.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring
  • Kandidaat heeft minimaal aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in een voor deze functie relevante opleiding/werkervaring
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met SAP R3 en/of SAP FIORI
  • Het CV is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent) of deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.

Wensen:

  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van/ervaring met het voeren van een (complexe) concernboekhouding en consolidatieprocessen.
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen.

Competenties

  • Goed kunnen plannen
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Flexibele instelling
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Resultaatgericht
  • Proactief
  • Luistervaardig

Extra info

Startdatum: 01-02-2025
Einddatum: 01-05-2025
Optie tot verlengen: Ja, bij goed presteren
Aantal uur per week: 40 uur
Let op! Eventuele intakegesprekken zullen plaatsvinden in de week van 30-12. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaats vinden.

Locatie

Delft

Publicatiedatum

18.12.2024

Publicatie eindigt

22.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!