Procesbegeleider Doorontwikkeling Crisiscommunicatie

Nieuw

Functie omschrijving

Je gaat aan de slag bij de stafafdeling Bestuur & Control, onderdeel Communicatie. Samen met de beleidsadviseur crisiscommunicatie, de netwerkfunctionaris Bevolkingszorg en de 26 gemeenten ga je meewerken aan de doorontwikkeling van crisiscommunicatie. De gemeenten binnen de regio Utrecht organiseren dit gezamenlijk en zijn hier nu een verbeterslag in aan het maken.

Je begeleidt het proces van doorontwikkeling van crisiscommunicatie in samenhang met dat van Bevolkingszorg in afstemming met de netwerkfunctionaris Bevolkingszorg en de beleidsadviseur crisiscommunicatie van de VRU. De nadruk ligt in deze opdracht op de implementatiefase. Je behoudt overzicht, maakt planningen, begeleidt werkgroepen, schrijft beleidsstukken en bereidt besluitvorming voor. Je stemt ook het proces van de doorontwikkeling af met de andere processen van doorontwikkeling op het gebied van crisisbeheersing en crisiscommunicatie.

De opdrachtgever(s)

Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.

Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van beleidstukken;
  • Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden van besluitvorming;
  • Aantoonbare werkervaring in situaties waar tegengestelde belangen een rol speelden (benoem duidelijk waar deze ervaring is opgedaan);
  • Aantoonbare werkervaring in een intergemeentelijk netwerk;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met bevolkingszorg (40 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met crisisbeheersing (30 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met crisiscommunicatie (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke organisatie (10 punten).

Competenties

  • Sociaal;
  • Communicatief vaardig;
  • Secuur;
  • Coachend leidinggeven.

Extra info

Startdatum: 14-01-2025
Einddatum: 14-05-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 3 maand(en)
Aantal uur per week: 18 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.


De gesprekken bij de VRU zijn gepland op vrijdag 3 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 2 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

18.12.2024

Publicatie eindigt

27.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!