Senior medewerker projectbeheerser

Nieuw

Functie omschrijving

In verband met het vertrek van de vaste medewerker zijn we op zoek voor tijdelijke invulling naar een ervaren projectbeheerser.

Als projectbeheerser bij cluster Projecten, Programma's en Opgaven (PPO) beheer je een veelzijdige portefeuille van complexe projecten. Samen met projectleiders zorg je dat projecten op alle GROTIK-aspecten (Geld, Risico’s, Organisatie, Tijd, Informatie, Kwaliteit) goed beheerst worden. Je weet dat je een project vooral tijdens voorbereidingsfase ‘in control’ krijgt. Juist dan stel je gerichte, kritische vragen om tot een goede inrichting van de projectadministratie te komen. Bij lopende complexe projecten stuur je op het naleven van de projectopdracht en het projectplan. Je zorgt daarbij voor volledig, juist en tijdig inzicht in de planning, financiële stand van zaken en de risico’s van projecten (rapportages). Je deelt deze informatie met de projectleiders, ambtelijk opdrachtgevers, clustermanager en de afdeling Financiën (P&C) en de accountant (indien noodzakelijk). Uit alles blijkt dat je niet alleen jezelf, maar ook de bedrijfsvoering van onze projecten voortdurend kritisch bekijkt en jij je uitgedaagd voelt om de kwaliteit ervan te verbeteren.

Werkzaamheden

  • Financiën beheren: Je richt de projectadministratie in, bewaakt budgetten en zorgt dat begrotingen en realisaties in balans blijven.
  • Planning opstellen: Je maakt projectplanningen met fasen en mijlpalen (capaciteit en financiën) en bewaakt de tijdslijnen samen met de projectleider.
  • Risico’s beheersen: Je inventariseert risico’s, documenteert deze en denkt actief mee over beheersmaatregelen.
  • Capaciteitsramingen beheersen: Je richt het tijdschrijfsysteem in, stuurt op budgeturen en koppelt capaciteit aan planning en financiën.
  • Rapporteren en adviseren: Je zorgt voor duidelijke rapportages en geeft projectleiders en stakeholders inzicht in de status en voortgang.
  • Structuur aanbrengen: Je richt een overzichtelijke documentenstructuur in en levert informatie voor de planning- en controlcyclus, zoals begrotingen en jaarrekeningstukken.

De opdrachtgever(s)

Met ruim 65.000 inwoners vormt Gemeente Katwijk een krachtige gemeentelijke organisatie en is zij tegelijk in staat om dichtbij en samen met de inwoners van de vier kernen Katwijk aan Zee, Katwijk aan den Rijn, Rijnsburg en Valkenburg te werken aan de kwaliteit van werken, wonen en leven. Meer informatie is te vinden op www.katwijk.nl.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 15-1-2025 tot en met 14-7-2025 voor 16 a 24 uur per week.
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding

Wensen:

  • Afgeronde hbo opleiding in een bedrijfseconomische achtergrond, zoals bedrijfseconomie, finance & control of risicomanagement.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare projectmatige werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectbeheerser/projectcontroller in een beheersmatige rol bij een gemeente of overheid.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het ruimtelijk domein

Competenties

  1. Proactief
  2. Nauwkeurig
  3. Samenwerkingsgericht
  4. Organisatorisch sterk
  5. Politiek sensitief

Extra info

Startdatum: 15 januari 2025
Einddatum: 15 juli 2025

Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Gesprekken vinden woensdag 8-1 in de middag plaats

Locatie

Katwijk

Publicatiedatum

17.12.2024

Publicatie eindigt

30.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!