- ZZP / Freelance
- 94,50
- 32 uur p/w, 12 mnd
Projectleider Openbare Ruimte
Functie omschrijving
Als projectleider draag je zorg en verantwoordelijkheid voor diverse infrastructurele projecten in de openbare ruimte met name gerelateerd aan de versterkingsopgave en aardbevingen. Je werkt nauw samen met de programmaleiders versterking en aardbevingen. Daarnaast ben jij gesprekspartner voor aannemers en vele andere stakeholders. Hierin zijn communicatie, planning en resultaatgerichtheid essentieel. Naast de financiën en voortgang van het project, zorg je voor een efficiënte inzet van mensen en middelen. De opdracht is de inzet op de realisatiefase van een infrastructureel project, nadat de ontwerp- en voorbereiding al heeft plaatsgevonden. Je houdt daarbij rekening met nieuwe kansen op het gebied van duurzaamheid en innovatie.
- Je leidt civieltechnische projecten of je draagt de verantwoordelijkheid van duidelijk afgebakende onderdelen van projecten;
- Je levert input bij complexe projecten;
- Je begeleid procesmatige projecten, waarbij inhoudelijke kennis en affiniteit voorwaarden zijn;
- Je adviseert de ambtelijke en bestuurlijke omgeving;
- Je verzorgd opdrachtformulering (aanleiding, doelstelling, randvoorwaarden, werkwijze, fasering, personele inzet, kwaliteitsborging, e.d.);
- Je bent verantwoordelijk voor de projectcorrespondentie, zowel intern als extern.
De opdrachtgever(s)
Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dicht bij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!
Omschrijving kandidaat
Je bent een ervaren projectleider die beschikt over een goed ontwikkeld gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je werkt samen met collega's binnen de gemeente en met collega's van andere gemeenten, maar ook in de bredere regio. Voor de diverse partijen, directie en bestuurders toon je je een stevige gesprekspartner. Voor het opstellen van diverse startdocumenten, beslisdocumenten, rapportages en het stellen van prioriteiten draai jij je hand niet om. Je kunt planmatig werken.
- Een afgeronde HBO/WO-opleiding, richting civiele techniek (bijvoorbeeld: technische planologie);
- Ruime ervaring, minimaal 3 tot 5 jaar, met theoretische en praktische kennis van civieltechnische projecten en infrastructuurplanning;
- Ervaring met projectleiding en programmatisch werken;
- Bestuurlijke en ambtelijke sensitiviteit;
- Communicatief en schrijfvaardig en kan dit afstemmen op gesprekspartner.
Functie eisen
- Aantoonbaar relevante en afgeronde HBO/WO-opleiding
- Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider (binnen een gemeente)
Wensen:
- Op CV aantoonbare en relevante werkervaring als projectleider met civieltechnische projecten van minimaal 3 jaar
- Actuele kennis van geldende procedures en regelgeving inzake projecten in de openbare ruimte
- Op CV minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar als Projectleider, bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie
Extra info
Startdatum: 1 januari 2025
Optie tot verlengen: 2x 12 maanden
De gesprekken staan gepland op maandag 30 december 2024 (tussen 09:00 – 13:00 uur
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!