Projectmanager ICT

Nieuw

Functie omschrijving

Blink wenst voor de herinrichting van haar IT- en applicatielandschap een projectmanager te selecteren, die ervaring heeft met het gelijktijdig aansturen van meerdere ICT-projecten. Naast projectplanning en -sturing wordt van de projectmanager kennis van / ervaring in de afvalbranche verwacht, een informerende rol richting het MT met betrekking tot automatisering, digitalisering en procesoptimalisaties, en een adviserende rol met betrekking tot de bijbehorende optimalisatie van bedrijfsonderdelen. In het geval van overschrijdingen van het budget of van tijd, buiten de marges, moet de projectmanager terug naar de opdrachtgever. De projectmanager bepaalt de inrichting van de projectorganisaties en is verantwoordelijk voor het resultaat en de doorlooptijd, de kwaliteit en het budget.

De uiteindelijke inzet van de projectmanager is afhankelijk van het definitieve besluit/goedkeuring van de kwartiermaker/bestuurssecretaris van Blink ten aanzien van de te realiseren projecten.
Blink werkt in opdracht van de 9 deelnemende gemeenten, dus moet er rekening gehouden worden met beslismomenten van het bestuur van Blink.

De beoogde projecten die in 2025 zullen aanvangen (met eventuele uitloop) onder de verantwoordelijkheid van de projectmanager zijn:

  • Vervolgimplementatie van de applicatie Ximmio, implementatie van een telefooncentrale / kennisbank, en uitfasering van de applicatie CI-Web (o.a. functionaliteit voor call center, klachten & meldingen, adresbeheer, pasbeheer, chipbeheer en diftar-data) vanuit de deelprojecten “KCC” en “Data”.
  • Opzetten van een inhouse afdeling KCC (KlantenContactCentrum).
  • Opzetten van een organisatieonderdeel “diftar” en structureren van de AO/IC m.b.t. het beheer van adressen, passen, chips, milieustraatbezoeken, ledigings- en stortingsdata.
  • Realisatie van effectieve en efficiënte rapportagemogelijkheden d.m.v. de aanbesteding en implementatie van de BI-tool QlikSense.
  • Realiseren van compliance aan ICT wet- en regelgeving (BIO en NIS2) i.s.m. onze externe IT-dienstverlener.
  • Herstructureren van de huidige Sharepoint-/Teams-inrichting en doorontwikkelen van een optimaal gebruik hiervan.
  • Behoeftespecificatie, aanbesteding en implementatie van een (of meerdere) asset management systemen.

De opdrachtgever(s)

Gemeenschappelijke regeling Blink (hierna te noemen: Blink) is een samenwerkingsverband van de gemeenten Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Heeze-Leende, Helmond, Laarbeek, Nuenen, Someren en Son en Breugel. Blink neemt de gemeenten de zorg voor de afvalinzameling volledig uit handen. Bij Blink zijn er dagelijks circa 130 medewerkers actief. Jaarlijks wordt er zo’n 100.000 ton aan grof en fijn huishoudelijk afval ingezameld en rond de 35.000 ton aangeboden op milieustraten. Het ingezamelde afval wordt door verschillende partijen duurzaam verwerkt.
In een aantal van de aangesloten gemeenten heeft de reiniging van de openbare ruimte opgedragen aan Blink. De werkzaamheden omvatten vegen, opruimen van zwerfafval, het legen van prullenbakken, het verwijderen van onkruid, het verwijderen van zwerfvuil uit oppervlaktewater en het opruimen na evenementen. Blink werkt op het gebied van reiniging daar waar mogelijk samen met de regionale werkvoorzieningsschappen en geeft op die manier ook invulling aan Social Return.
Daarnaast speelt Blink een rol in het aanjagen van de regionale circulaire economie.
Nadere informatie over Blink is te vinden op www.mijnblink.nl.

Functie eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectmanager voor de implementatie van nieuwe applicaties;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een afvalinzamelingsbedrijf;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau;
  • Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2025 voor minimaal 20 uur in de week;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager voor de implementatie van nieuwe applicaties; (35 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met de Europese regelgeving m.b.t. aanbestedingen (omschrijf duidelijk in het cv); (15 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met de afstemming tussen opdrachtgever, projectleiders, toeleveranciers en gebruikers binnen een afvalinzamelingsbedrijf (omschrijf duidelijk in het cv); (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met vigerende wet- en regelgeving die relevant is bij het managen van bovengenoemde projecten (denk aan security, privacy, archief, gemeentelijke financiële verordeningen). (20 punten)

Competenties

  • Communicatief;
  • Analytisch

Extra info

Startdatum: 02-01-2025
Einddatum: 02-01-2026
Optie tot verlengen: 2 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 20 uur
De projectmanager bepaalt zelf op welke dagen en op welke locatie de opdracht wordt vervuld.


De gesprekken bij Blink zijn gepland op vrijdag 27 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 24 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.

Locatie

Helmond

Publicatiedatum

14.12.2024

Publicatie eindigt

20.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!