- ZZP / Freelance
- 71,75
- 20 uur p/w, 12 mnd
Omgevingsmanager rioleringsprojecten
Functie omschrijving
Het vernieuwen en verbeteren van rioolstelsels is de afgelopen jaren om diverse redenen achter gebleven. Hiervoor is de nodige informatie verzameld en is er een uitvoeringsplan opgesteld. Daarmee is een goede basis gelegd om de komende jaren zo’n veertien rioleringsprojecten voor te bereiden en uit te voeren. Een aanpak die is gericht om kansen te benutten om de gemeentelijke werken te combineren met nadere werken zoals bijvoorbeeld die van de nutsbedrijven. De omgevingsmanager is de verbindende schakel tussen “binnen” en “buiten” en is daarmee in veel gevallen het gezicht van de rioleringsprojecten. De omgevingsmanager denkt vanuit de gebruiker, waarbij hij of zij de opgave van dit project goed voor ogen houdt. Hij of zij werkt professioneel samen met de betrokken overheden, bedrijven en bewoners en communiceert helder en duidelijk omtrent de zaken die verband houden met het project.
Werkzaamheden
- Uitvoering geven aan de communicatiestrategie (onderdeel van het uitvoeringsplan);
- Proactief contact houden met belanghebbenden en stakeholders in het projectgebied;
- Schriftelijke en mondelinge informatievoorziening;
- Deelnemer in de reguliere vergaderingen van de projectteams en de communicatie-overleggen;
- Het in kaart brengen en managen van omgeving gerelateerde risico’s en beheers-maatregelen;
- Het aansturen van de disciplines communicatie, grondzaken en eventuele juridische planologische procedures. Korte plannen van aanpak vanuit deze disciplines horen daarbij;
- Organiseren en begeleiden van informatiebijeenkomsten en vergaderingen in het kader van inspraak- en besluitvormingsprocedures;
- Leveren van een inhoudelijke bijdrage aan aanbestedingszaken, risicoanalyses, planningsaangelegenheden en onderzoeksvraagstukken.
De opdrachtgever(s)
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.
De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.
Afdeling
De afdeling Stadsbeheer (SB) staat voor schoon en duurzaam beheer van de openbare ruimte en draagt daarmee bij aan de ontwikkeling en instandhouding van een veilige en prettige groene woonstad. We houden de stad op orde, voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen en geven ruimte voor maatwerk. Dit doen we voor en samen met de inwoners en partners van de stad. We weten wat er speelt en werken samen met verschillende belanghebbenden aan een optimale leefomgeving. Stadsbeheer is nog meer dan de andere afdelingen het gezicht van de gemeente op straat. We zoeken de communicatie met onze inwoners en gebruikers van de Openbare Ruimte om ze te betrekken bij het inrichten en onderhouden van de Openbare Ruimte maar ook om te horen waar het beter kan.
Functie eisen
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
- Beschikbaar per januari 2024 voor gemiddeld 20 uur per week. De opdracht is voor de duur van een jaar met de mogelijkheid tot verlenging.
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als omgevingsmanager in stedelijke gebieden.
- Aantoonbare werkervaring met participatie met bewoners, organisaties en instellingen en samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht genomen moeten worden, benoem dit duidelijk in het cv;
Wensen: (weging)
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als omgevingsmanager in stedelijke gebieden (25 punten);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met de begeleiding van herinrichtingsopgaven in openbare gebieden (25 punten).
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van ruimtelijke ordening of civiele techniek (30 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het organiseren en begeleiden van informatiebijeenkomsten en vergaderingen in het kader van inspraak- en besluitvormingsprocedures (10 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het in kaart brengen en managen van omgeving gerelateerde risico’s en beheers-maatregelen (10 punten).
Competenties
- Netwerken
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
- Regisseren;
- Omgevingsbewustzijn.
Extra info
Einddatum: Januari 2026
Optie tot verlengen: 3 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 20 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
De gesprekken bij de gemeente staan gepland op donderdag 2 januari 2025 van 09:00 uur tot 12:00 uur en om 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 30 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!