- ZZP / Freelance
- 112,50
- 24 uur p/w, 3 mnd
Projectleider Reeël Begroten
Functie omschrijving
Werkzaamheden
Bijdrage aan projectgroep Reëel Begroten:
- Projectleider voor projectgroep Reëel Begroten, gericht op het ontwikkelen van een realistische en duurzame begrotingsmethodiek;
- Identificeren en analyseren van financiële risico’s en mogelijkheden om begrotingsdoelen te bereiken;
- Onderzoeken van afwijkingen in de huidige begroting en voorstellen doen voor optimalisatie;
- Samenwerken met stakeholders binnen en buiten de organisatie om tot gedragen oplossingen te komen.
Bijdrage aan projectgroep Reëel Begroten:
- Projectleider voor projectgroep Reëel Begroten, gericht op het ontwikkelen van een realistische en duurzame begrotingsmethodiek;
- Identificeren en analyseren van financiële risico’s en mogelijkheden om begrotingsdoelen te bereiken;
- Onderzoeken van afwijkingen in de huidige begroting en voorstellen doen voor optimalisatie;
- Samenwerken met stakeholders binnen en buiten de organisatie om tot gedragen oplossingen te komen.
Versterken van de financiële functie:
- Analyse uitvoeren ten behoeve van de doorontwikkeling van de financiële functie;
- Analyseren van financiële rapportages en het doen van aanbevelingen ter verbetering;
- Coachen van het financiële team in het professionaliseren van hun werkzaamheden.
Strategisch en tactisch advies:
- Adviseren over het financieel beleid en strategieën op korte en lange termijn;
- Identificeren van mogelijkheden om de gemeentelijke doelstellingen efficiënter en effectiever te realiseren.
Resultaten van de opdracht
- Oplevering projectplan Reëel Begroten, in samenwerking met projectgroep;
- De financiële functie binnen de gemeente Hardenberg is versterkt en functioneert efficiënter;
- Er zijn stappen gezet richting een realistische en haalbare begroting;
- Inzicht in financiële risico’s en verbeterpunten is vergroot en vertaald naar concrete acties.
Het financiële team is beter toegerust om de uitdagingen van de organisatie te ondersteunen.
De opdrachtgever(s)
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Functie eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Financiën of Bedrijfseconomie;
- Aantoonbare afgeronde opleiding tot controller voor de publieke sector (CPC);
- Aantoonbare werkervaring als projectmedewerker of beleidsmedewerker in de afgelopen 5 binnen een overheidsinstellin
- Aantoonbare werkervaring met financiële systemen SAP én LIAS;
Wensen: (weging, totaal 100 punten
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 in het financieel management binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
- Aantoonbare kennis met het adviseren over het financieel beleid en strategieën op korte en lange termijn (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (30 punten);
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met P&C producten begrotingen (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met interne en externe stakeholders (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (20 punten).
Competenties
- Analytisch sterk, resultaatgericht en proactief in het signaleren van verbeterpunten.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden en vermogen om op verschillende niveaus te schakelen.
Extra info
Einddatum: 01-04-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 24 uur
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 december 2024 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!