Coördinator Planning & Control

Nieuw

Functie omschrijving

Als coördinator planning & control sta je aan de lat om onze p&c-stukken zowel inhoudelijk als financieel verder te professionaliseren. Dat doe je samen met ons team Financiën en onze concerncontroller. Het eerstvolgende product is dit voorjaar een kadernota en daaropvolgend de begroting voor 2026. De kadernota geeft richting aan de begroting en aan de inhoudelijke koers voor de komende jaren. Je komt in ons (nieuwe) team Strategie zodat je met je expertise en je brede interesse integraal met onze gemeenteraad, bestuur en organisatie mee kan denken over de lange(re)-termijnimpact van de structuren en voorstellen die we gezamenlijk opleveren. Je weet ook de juiste woorden te geven aan de getallen: naast het ‘hoe’ maak je het ‘waarom’ helder. Als coördinator planning & control ben je dus zowel van het proces als van de inhoud. Je hebt helder hoe p&c bij kan dragen aan een scherpere focus op wat we als gemeente moeten, wat we willen en wat we kunnen. Je zet je daarom ook in voor de doorontwikkeling van de tussentijdse bestuursrapportages. We hoeven je op voorhand niet te vertellen dat ook voor Olst-Wijhe de komende jaren het een uitdagende puzzel is begrotingen te plannen die ook echt perspectief bieden. Omdat er veel opgaven in het sociale domein liggen is expertise op dat vlak een pré maar als strateeg weet je (financieel) natuurlijk ook de weg in het fysieke domein.

We zoeken een mix van een financiële denker en doener die met een strategische visie en stevige advieskwaliteiten meehelpt om onze gemeente verder te brengen in het organiseren van een vitale p&c-cyclus. We bieden je een werkomgeving waar je inzet telt en waar je kansen krijgt om meters te maken. Je laveert met flair tussen bestuur, raad en organisatie. Je hebt concrete ideeën over hoe je onze kadernota en begroting inzichtelijker en beter leesbaar kan maken. Je bent een collegiale teamspeler die samen met onze concerncontroller en ons team Financiën in 2025 het fundament legt om een aansprekende en tegelijkertijd realistische toekomst op te bouwen. Tegelijkertijd ben je een zelfstandig denker die constructief kritisch durft te zijn, Je hebt daarbij kennis van en oog voor de diversiteit van de verschillende beleidsvelden maar zet juist in op het vinden van verbinding. Je weet in acties en betoog aan te geven dat ‘getallen’ uiteindelijk ‘gezichten’ vertegenwoordigen. Juist dat perspectief voedt je ambitie om een werkzame structuur neer te zetten waar we mee vooruit komen.

Concrete projecten

  • Doorontwikkelen planning & control cyclus;
  • Coördinatie/penvoering Kadernota 2025-2028 en begroting (2026);
  • Bestuursadvisering in brede zin.

De opdrachtgever(s)

Olst-Wijhe is een prachtige plattelandsgemeente tussen Zwolle en Deventer. Landelijk wonen, maar met de gemakken van de stad dichtbij. Olst-Wijhe kent een heel actieve samenleving met ruim 18.000 inwoners. De mooie natuur en de IJssel trekken veel bezoekers en natuurliefhebbers naar onze gemeente. Olst-Wijhe is een fijne plek om te wonen, werken en recreëren. Om deze kracht te behouden zijn er volop ontwikkelingen en je collega’s uit het team Strategie zetten volop in op het organiseren van meer strategisch vermogen voor de gemeente en daarmee meer focus. Het team is klein, nieuw en biedt ook voor jou nog ruimte om te pionieren en te innoveren.

Functie eisen

  • De kandidaat is akkoord met detachering
  • Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
  • Een afgerond opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coordinator Planning en control;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van financien bij een gemeentelijke instelling;
  • Uiterlijk beschikbaar per 3 februari voor minimaal 32 uur per week;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als coordinator Planning en control bij een gemeente (45 punte);
  • Aantoonbare werkervaring met financiele advisering binnen het sociaal domein (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het leesbaar/inzichtelijk maken van de P&C stukken (noem hiervan een concreet voorbeeld in het cv) (15 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 16 januari 2024 (10 punten).

Competenties

  • Strategisch denkvermogen;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Communicatief vaardig (mondeling/schriftelijk);
  • Teamspeler, verbindend en resultaatgericht.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 30-09-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 3 maand(en)
Aantal uur per week: 32-36 uur
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 6 januari 2025 09:00 de kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Wijhe

Publicatiedatum

12.12.2024

Publicatie eindigt

20.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!