- ZZP / Freelance
- notk
- 8 uur p/w, 12 mnd
Technische Microsoft365 Specialist
Functie omschrijving
Werkzaamheden
- In samenhang met de trajecten/projecten Optimaliseren Dossiervorming en Archief opzetten van een gebruiksvriendelijke inrichting van de samenwerkingsomgeving o.b.v. Microsoft 365 ;
- Inrichting van een veilige samenwerkingsomgeving waarmee je kunt samenwerken met gasten/externen;
- Meenemen van (senior) gebruikers is een belangrijk onderdeel van de opdracht;
- Ontwikkelen en organiseren training voor beheerders Microsoft 365, (senior) gebruikers en eindgebruikers;
- Inrichten van de Power Automate flows van Teams Sharepoint Online naar het Archiefsysteem middels Azure Automation Runbooks en (Office DEV PNP) PowerShell
- Realiseren van koppelingen tussen SharePoint Online en overige systemen van de Provincie middels Power Automate
De opdrachtgever(s)
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
De provincie verandert vanwege de digitalisering en automatisering in een hoog tempo en is de “rode draad” in de strategie van de organisatie. Door de benoeming van opgavemanagers komen de maatschappelijke opgaven centraal te staan. Hiertoe wordt nauw samengewerkt tussen de vertegenwoordigers uit de verschillende onderdelen van de provincie-organisatie (de 3 domeinen: Bedrijfsvoering, informatie & organisatie, Stedelijke en Landelijke Leefomgeving en Mobiliteit en de stafafdelingen Concerncontrol, Bestuurs- en directieondersteuning en de Statengriffie). Voor deze concern i-opgave is een opgavemanager aangesteld die sturing hier aan geeft. Deze concernopgave betreft de informatievoorziening van het gehele concern en wordt aangepakt door een hoge mate van integratie op het gebied van kaderstelling, advisering en uitvoering binnen de PIJOFAH-kolommen.
Binnen de provincie Utrecht is recent het Beleidskader Online Samenwerken vastgesteld. Belangrijk onderdeel hiervan is de overgang naar Microsoft 365. Een aantal projecten is hiertoe gestart. Voor het delen van bestanden met derden dan wel externen is de richting om dit met Microsoft 365 mogelijk te maken en dit fasegewijs (o.a. per thema of casus) in te voeren.
Om de dossiervorming en archivering te optimaliseren is een programma gestart waarin een advies wordt ontwikkeld voor de toekomstige inrichting van het document management – en archief systeem. Uitgangspunt in de doorontwikkeling is dat zoveel als mogelijk diensten uit “the cloud” worden afgenomen en de provincie een regieorganisatie is.
Functie eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Microsoft 365 specialist met complexe ICT/onlineprojecten in de publieke sector in de afgelopen 7 jaar;
- Aantoonbare werkervaring met de implementatie van Teams/Sharepoint Online omgevingen in de afgelopen 5 jaar
- Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van inrichtings- en implementatietrajecten van IT-projecten in de afgelopen 5 jaar. Toon dit aan doormiddel van twee voorbeelden;
- Aantoonbare werkervaring binnen een provincie;
- Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van ICT/informatica (20 punten);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een provincie (20 punten);
- Aantoonbare kennis van Azure Active Automation Runbooks, Office DEV PNP PowerShell scripts en site yemplates, complexe Power Automate workflow en het gebruiken van Graph API (30 punten);
- Aantoonbare werkervaring met minimaal 2 implementaties van Teams/SharePoint Online omgevingen in de afgelopen 5 jaar (30 punten).
Competenties
- Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk
- Je hebt kennis van verandermanagement
- Je hebt plezier in het helpen van gebruikers en collega’s
- Je bent leergierig en houdt van vernieuwing en verbetering
- Je maakt en verbetert graag gebruikershandleidingen.
Extra info
Startdatum: Z.S.M
Einddatum: 01-01-2026
Optie tot verlengen: Nee
Aantal uur per week: 8 uur
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!