Jurist

Nieuw

Functie omschrijving

Het team Juridische zaken heeft als core business het behandelen van juridische vragen, aansprakelijkstellingen en het leveren van adviezen aan het bestuur en interne collega’s. Het team bestaat uit twee gedreven juristen die met elkaar en de afdelingen samenwerken en ook binnen de regio een rol hebben als het om regionale projecten gaat. Ook de klachtencoördinator/mediator maakt deel uit van dit team. Wij zoeken een Jurist die zich herkent als generalist of kennis en ervaring heeft van bestuursrecht, privaatrecht en/of ruimtelijk recht .

De opdrachtgever(s)

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 425 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je maakt deel uit van het team Juridische Zaken binnen de afdeling bij de afdeling Concernstaf.
De Concernstaf (CST) is een afdeling overstijgende stafafdeling die in opdracht van de gemeentesecretaris ondersteuning biedt aan zowel de ambtelijke als de bestuurlijke organisatie en op een aantal onderwerpen regie voert. Het is een kleine afdeling, van ongeveer 30 mensen, die zich kenmerkt door een adviserend en dienend karakter aan het bestuur en het Directie Team. Bovendien voert de CST controles en onderzoeken uit. Onze inzet is gericht op het verbeteren van de kwaliteit van de organisatie zodat wij er staan voor de inwoners van onze gemeente.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als jurist bij een gemeente;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in juridische richting;
  • Minimaal 3 dagen per week aanwezigheid op kantoor in Pijnacker-Nootdorp (kantoordagen in overleg, niet op vrijdag), benoem dit duidelijk in de uitgeschreven motivatie;
  • Uiterlijk per 6 januari 2025 beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;

Wensen: (weging; benoem de werkervaring duidelijk in het cv)

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met advisering bij Woo-verzoeken binnen een gemeente (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist op het gebied van Omgevingsrecht, benoem waar deze is opgedaan (35 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met subsidierecht binnen een gemeente, benoem waar deze is opgedaan (20 punten);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (15 punten)

Competenties

  • Je bent communicatief sterk en sociaal vaardig;
  • Je werkt nauwkeurig en accuraat;
  • Je schrijft foutloos Nederlands;
  • Je kunt mensen enthousiasmeren en weet de juridische werkelijkheid ook aan niet-juristen uit te leggen. Je kunt overtuigen in de juridische risico’s, maar kijkt tegelijkertijd ook naar oplossingen die wel passen;
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit

Extra info

Startdatum: 06-01-2025
Einddatum: 06-07-2025
Optie tot verlengen: 1 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 24-32 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 23 december 2024 tussen 11:00 uur en 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Pijnacker

Publicatiedatum

10.12.2024

Publicatie eindigt

17.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!