Meer details
Match criteria
Dienstverband
- ZZP / Freelance
Uurtarief
- 126,00
Duur
- 20-24 uur p/w, 12 mnd
Openbare Orde en Veiligheidsadviseur
Nieuw
Functie omschrijving
Achtergrond
De burgemeester van de gemeente Arnhem is verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde en veiligheid binnen de gemeente. Hiervoor worden diverse bevoegdheden ingezet, waaronder het verlenen van speelgelegenheden, het organiseren van evenementen (zoals de voetbalwedstrijden van Vitesse), en het inzetten van cameratoezicht. Ter ondersteuning van deze taken zijn wij op zoek naar een ervaren Openbare Orde en Veiligheidsadviseur
Opdrachtomschrijving
Deze functie betreft een strategische en operationele rol binnen het team Openbare Orde en Veiligheid van de gemeente, met een focus op het ontwikkelen en uitvoeren van beleid en het adviseren van de burgemeester op het gebied van openbare orde, veiligheid en cameratoezicht.
De burgemeester van de gemeente Arnhem is verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde en veiligheid binnen de gemeente. Hiervoor worden diverse bevoegdheden ingezet, waaronder het verlenen van speelgelegenheden, het organiseren van evenementen (zoals de voetbalwedstrijden van Vitesse), en het inzetten van cameratoezicht. Ter ondersteuning van deze taken zijn wij op zoek naar een ervaren Openbare Orde en Veiligheidsadviseur
Opdrachtomschrijving
Deze functie betreft een strategische en operationele rol binnen het team Openbare Orde en Veiligheid van de gemeente, met een focus op het ontwikkelen en uitvoeren van beleid en het adviseren van de burgemeester op het gebied van openbare orde, veiligheid en cameratoezicht.
Werkzaamheden
Voetbalveiligheid en -advisering
- Voorzitterschap van het Voetbalveiligheidsoverleg.
- Coördineren van afstemming tussen het Openbaar Ministerie (OM), politie, Vitesse en mobiliteit bij actuele veiligheidskwesties.
- Inzet bij risicowedstrijden, inclusief operationele overleggen en het bijwonen van risicowedstrijden.
- Adviseren over de inzet van veiligheidsmaatregelen en het opvolgen van landelijke trends en ontwikkelingen op het gebied van voetbalveiligheid.
- Adviseren van Vitesse m.b.t. subsidies en inzet van veiligheidspersoneel.
Cameratoezicht op basis van Artikel 151c Gemeentewet
- Verantwoordelijkheid voor het cameratoezicht binnen de gemeente, inclusief dossierbeheer en cameraplaatsingen (tijdelijk en structureel).
- Het opstellen van een plan voor het inrichten van cameragebieden, met focus op stedelijke ontwikkelingen.
- Uitvoering van de evaluatie van het cameratoezicht uit 2023 en opvolgen van technische opdrachten en beleidsaanpassingen richting de staf.
- Evaluatie van de Centrale Meldkamer Apeldoorn en zorgen voor een gestructureerde werkwijze bij de uitvoering van cameratoezicht.
Beleidsontwikkeling en advisering
- Het opstellen of actualiseren van beleid inzake speelautomaten, vergunningen en weigeringsgronden.
- Het ontwikkelen van beleid voor de bestuursrechtelijke aanpak van explosieven en vuurwerk bij woningen en bedrijfspanden.
- Het (laten) actualiseren van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).
- Het organiseren van informatie-uitwisseling tussen diverse gemeentelijke afdelingen zoals Vergunningen & Handhaving, Economische Zaken, Juridische Zaken en Veiligheid.
- Adviseren van de burgemeester over thema’s zoals horeca, voetbal, demonstraties, evenementen en overige veiligheidsthema’s.
Verantwoordelijkheden
- Het beleidsmatig op orde stellen van de speelautomatenverordening, cameratoezicht en de bestuursrechtelijke aanpak van explosieven en vuurwerk.
- Het opstellen van integraal beleid in samenwerking met relevante afdelingen.
- Het (laten) wijzigen van de APV waar nodig.
- Het verbeteren van de processen rond de aanvraag en handhaving van vergunningen voor kansspelen.
- Versterken van de samenwerking tussen interne en externe partijen.
- Ondersteunen bij advisering binnen het team voor andere onderwerpen betreffende openbare orde en veiligheid.
Functie eisen
- De kandidaat beschikt aantoonbaar over Bachelor (hbo) / Wo (master) werk- en denkniveau.
- De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van openbare orde en veiligheid met oa veiligheid vraagstukken en het coördineren van complexe integrale projecten.
Wensen:
- De kandidaat heeft aantoonbaar een afgerond diploma in bestuurskunde, bestuursrecht en of criminologie.
- De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring opgedaan in een vergelijkbare rol met burgemeesters bevoegdheden.
- De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het motiveren van medewerkers.
- De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van de veiligheidsketen, openbare orde en veiligheid en relevante wetgeving (zoals de APV en gemeentewet).
Competenties
- Bestuurssensitiviteit
- Besluiten nemen
- Durf
Extra info
Startdatum: 06-01-2025
Einddatum: 06-01-2026
Optie tot verlengen: Ja, tot maximaal 12 maanden
Aantal uur per week: 20-24 uur
De kandidaat is beschikbaar voor een interview op fysiek op locatie op 18 december tussen 13.00 uur en 15.00 uur.
Einddatum: 06-01-2026
Optie tot verlengen: Ja, tot maximaal 12 maanden
Aantal uur per week: 20-24 uur
De kandidaat is beschikbaar voor een interview op fysiek op locatie op 18 december tussen 13.00 uur en 15.00 uur.
Locatie
Arnhem
Publicatiedatum
09.12.2024
Publicatie eindigt
13.12.2024
Contactpersoon
Bruijn
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!
Neem contact met ons op
Nog "geen" zelfstandige? Misschien past detacheren dan bij jou?
Gerelateerde opdrachten: