Senior Omgevings- en Projectmanager

Nieuw

Functie omschrijving

Als omgevingsmanager ben je verantwoordelijk voor de participatie en communicatie bij twee projecten. Het gaat hierbij om het project Prins Bernardbrug en het project herinrichting Europalaan. Deze projecten hebben een grote impact in het centrum van Hardenberg. Via inwonersparticipatie worden ondernemers en inwoners gevraagd actief mee te denken in een toekomstbestendige aanpak voor het project. Hierbij zorg jij ervoor dat er op een goede manier wordt gecommuniceerd met inwoners en andere belanghebbenden.

In jouw rol heb je vooral de blik naar buiten. Je doet voorstellen voor wat betreft participatie en communicatie. In het dagelijkse werk maak je voortdurend verbinding met alle stakeholders. Je vervult hier een enthousiasmerende en motiverende rol.

Concreet zorg jij ervoor dat het volgende wordt opgeleverd:

  • Een participatie en communicatieplan. Je stelt dit plan op en brengt hierbij de benodigde participatie en communicatie in beeld gelet op de verschillende mogelijke uitvoeringsscenario’s;
  • Afstemming met stakeholders (o.a. ondernemers, inwoners en belangenorganisaties);
  • Afstemming met andere gemeentelijke projecten en projecten van andere ontwikkelaars;
  • Onderzoek naar mogelijke nadeelcompensatie.

Als projectleider Vechtrijk Gramsbergen stel je een verkennende notitie op voor een mogelijk vervolg van het project Vechtrijk Gramsbergen. Je voert het overleg hier over met bestuurders en ambtenaren en met andere stakeholders.

De opdrachtgever(s)

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Omschrijving kandidaat

Je bent een ervaren omgevingsmanager en projectleider met gedegen vakkennis en Hbo werk- en denkniveau. Je hebt ruime ervaring binnen het beleidsveld van de infrastructuur en affiniteit met civiele techniek en gebiedsontwikkeling.

Je bent een bruggenbouwer binnen en buiten de organisatie. Je hebt een uitstekende politieke en maatschappelijke antenne en stevig organisatorisch inzicht. Je hebt een heldere manier van communiceren zowel mondeling als schriftelijk, met aandacht voor proces en relatie. Je bent een teamspeler met een zelfstandige, proactieve en flexibele manier van werken.

Functie eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van RO of Land en Watermanagement;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Omgevingsmanager in de Civiele Techniek binnen een gemeentelijke gemeente;
  • Beschikbaar per 1 januari 2025 voor minimaal 8 uur per week.

Wensen: (weging, totaal 100 punten

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Omgevingsmanager in de Civiele Techniek binnen een gemeentelijke gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met +60.000 inwoners binnen de afgelopen 5 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met participatieprojecten (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met UAV-GC contractbeheersing (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met een IPM-team (5 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingen met externe stakeholders (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met een groot herinrichtingsproject openbare ruimte als omgevingsmanager in de afgelopen 5 jaar (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (15 punten).

Competenties

Je bent innovatief en vernieuwend, ondernemend en toont lef.

Extra info

Startdatum: 01-01-2025
Einddatum: 31-12-2025
Optie tot verlengen: 3 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 8-12 uur
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - vr


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Hardenberg

Publicatiedatum

07.12.2024

Publicatie eindigt

13.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!