Consulent Schuldhulpverlening

Nieuw

Functie omschrijving

Wij zijn op zoek naar een daadkrachtige schuldhulpverlener die deskundig en ervaren is op dit vlak, zowel in fase 1 als in fase 2. Als schuldhulpverlener werk je nauw samen met collega’s en partners om je cliënt te begeleiden naar een situatie waarin schulden niet langer belemmerend zijn voor maatschappelijk participeren. Je creëert rust. Wanneer je signaleert dat er meer speelt zoek je actief de samenwerking op met andere disciplines binnen of buiten het SociaalPlein.

In deze afwisselende rol voer je gesprekken met cliënten, van intake en advies tot toeleiding naar schuldsaneringstrajecten. Je bent aanspreekbaar over en verantwoordelijk voor je eigen caseload. Je hebt een helicopterview en bent in staat om onder steeds veranderende omstandigheden de rode draad te blijven zien. Je bepaalt prioriteiten in de hectiek van de dagelijkse werkzaamheden.

In het contact met de cliënten hanteer je een coachende stijl en is doorvragen je tweede natuur. Je hebt een begripvolle houding en houdt tegelijkertijd een duidelijke professionele afstand. In de contacten met schuldeisers en andere organisaties heb je een zakelijke stijl van communiceren met oog voor de mens. Je legt gemaakte afspraken op een heldere manier vast en bewaakt de voortgang.

De opdrachtgever(s)

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland

Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Hoe ziet je team eruit?

Team Schuldhulpverlening in Hilversum is in 2020 van start gegaan en bestaat momenteel uit Vroegsignalering, Budgetcoaching en Schuldhulpverlening. In onze visie staat: Schuldhulpverlening is beschikbaar en toegankelijk voor alle inwoners van Hilversum en zoveel mogelijk gericht op preventie en het ervaren van financiële rust zodat de participatie bevorderd wordt. Onze processen worden ingericht volgens de NVVK richtlijnen. Je gaat deel uitmaken van een team in ontwikkeling van gepassioneerde specialisten.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau dan wel aantoonbaar hbo niveau (licht dit duidelijk toe in het cv);
  • Aantoonbare kennis van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, Faillissementswet (licht je antwoord duidelijk toe in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Schuldhulpverlener;
  • Aantoonbare werkervaring in fase 1 en fase 2 van Schuldhulpverlening;
  • Aantoonbare kennis van NVVK-richtlijnen en modules.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbare werkervaring met Stratech en Suite (25 punten);
  • Aantoonbaar bereid om minimaal 50 % op kantoor te werken ( 25 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Schuldhulpverlener binnen een overheidsinstelling (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het maken van vtlb-berekeningen (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met stress sensitief werken binnen een gemeentelijk organisatie (5 punten).

Competenties

Je bent een stevige gesprekspartner met kennis van de participatiewet en het systeem waarmee we werken (Suite4WIZ), zodat je de taken van de Uitkeringsadministratie scherp hebt. Dat maakt dat je de werkverdeling goed kunt doen. Je kunt NEE zeggen en bent in staat om goede feedback te geven. Je bent stressbestendig en oplossingsgericht, pragmatisch. Je enthousiasmeert collega's en houdt de moed er in als het druk is, als het even tegen zit of als er verschil van inzicht is in wie wat hoort te doen. Je coacht je collega's en bespreekt met regelmaat met je leidinggevende de voortgang en de HR aspecten van het team.

Extra info

Startdatum: 01-01-2025
Einddatum: 01-07-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 18 december 2024, in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Hilversum

Publicatiedatum

07.12.2024

Publicatie eindigt

11.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!