Interim Teamleider Ruimtelijke Ordening, Grondzaken en Wonen

Nieuw

Functie omschrijving

Ben jij een ervaren, verbindende leidinggevende met een scherp oog voor beleid binnen de ruimtelijke ordening? Voor onze gemeente zoeken wij een interim teamleider die direct aan de slag kan. Je start met verantwoordelijkheid voor ruimtelijke ordening, grondzaken en wonen, terwijl je daarnaast samenwerkt met de huidige teamleider die verantwoordelijk is voor economie, recreatie & toerisme, landbouw, natuur, erfgoed en duurzaamheid. Zodra deze teamleider met zwangerschaps- en bevallingsverlof gaat, neem jij tijdelijk ook haar taken over.

Je hebt ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving, geeft met vertrouwen richting aan strategische dossiers en staat daarbij stevig in je schoenen. Je komt te werken binnen een dynamisch team van totaal circa 23 medewerkers (exclusief 6 á 8 inhuurmedewerkers).

Werkzaamheden

Leidinggeven en coachen: Je begeleidt en motiveert medewerkers binnen de vakgebieden ruimtelijke ordening, grondzaken en wonen. Jouw focus ligt op het ontwikkelen van het team en de teamleden, zowel op inhoudelijk als persoonlijk vlak. (13 medewerkers)

Strategische dossiers: In jouw team wordt gewerkt aan grote dossiers zoals, de Omgevingswet, de woonopgave, de visie op maatschappelijk vastgoed, de ontwikkeling van drie dorpen en de opvang van vluchtelingen. Samen met de ambtelijk opdrachtgever geef jij uitvoering aan deze opgaven.

Waarneemverantwoordelijkheid: Zodra de huidige teamleider met verlof gaat, neem je tijdelijk ook haar taken over op het gebied van duurzaamheid, economie, natuur en landbouw, erfgoed, toerisme en vitale vakantieparken. (10 medewerkers)

Integraal en resultaatgericht werken: Je bent het aanspreekpunt voor het MT en het college van B&W en draagt zorg voor een heldere communicatie en samenwerking tussen afdelingen en concrete resultaten.

Cultuur en professionalisering: Je bouwt mee aan een cultuur waarin eigenaarschap, collegialiteit en wendbaarheid centraal staan. Je faciliteert de professionele ontwikkeling van medewerkers, het professionaliseren van het projectmatig werken en bevordert samenwerking binnen en buiten het team.

Samenwerking:
- Omgevingswet: Je werkt samen met projectgroepleden aan de verdere implementatie van de Omgevingswet en vervult daarbij een coördinerende en regierol.
- Fysiek Domein: Je werkt nauw samen met de nieuwe teamleider Dienstverlening (waar VTH onder valt) om de samenhang tussen ruimtelijke ordening en VTH en binnen het bredere Fysiek Domein te versterken.
- Openbare Ruimte: Je werkt nauw samen met de teamleider Openbare Ruimte om de uitvoering van de verschillende projecten binnen vastgoed goed te borgen.

De opdrachtgever(s)

Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting ruimtelijke ontwikkeling zoals omgevingsmanagement, planologie of milieukunde;
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als leidinggevende binnen het ruimtelijk domein.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende binnen het vakgebied ruimtelijke ordening (40 punten);
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende binnen een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare kennis van - en werkervaring met de Wet Ruimtelijke Ordening (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op wo-master niveau richting ruimtelijke ontwikkeling zoals omgevingsmanagement, planologie of milieukunde (10 punten);

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden
  • Zelfstandig
  • Verantwoordelijk
  • Coachend en verbindend
  • Kritisch
  • Resultaatgericht
  • Oplossingsgericht
  • Besluitvaardig
  • Organisatiebewustzijn / -sensitiviteit

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 30-09-2025
Optie tot verlengen: 1 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 32-36 uur
Is hybride werken mogelijk: nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma,di,wo,do,vr


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Diever

Publicatiedatum

07.12.2024

Publicatie eindigt

13.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!