- Detachering
- 85,00
- 16 uur p/w, 13 mnd
Projectleider WMEBV en business analist
Functie omschrijving
- Coördinatie van het vervolgwerk:
- Aansturing op verwezenlijken van acties en afspraken (vervolgwerk)
- Toezicht houden op overall planning
- Begeleiding projectmedewerker
- Advies en periodieke projectrapportage aan stuurgroep
- Periodieke voortgangsinformatie aan afdelingen en directie
- Wmebv vraagbaak voor de organisatie en andere programma’s
- Uitvoering op onderdelen van het vervolgwerk, in samenspraak met Informatievoorziening en/of afdelingen:
- Business analyse:
- Leveranciersinventarisatie op de te verwachten Wmebv applicatie-aanpassingen
- Inventarisatie van het zaaksysteem op de Wmebv-eisen
- Inventariseren van noodzakelijke aanpassingen aan zaaksysteem en back office applicaties (business analyse, requirements specificaties)
- Ondersteunen van digitale regieteam bij gewenste website aanpassingen over Wmebv en de zorgplicht
- Opstellen van het Aanwijsbesluit voor de vaststelling in het College
- Wmebv introducties aan medewerkers.
- Business analyse:
De opdrachtgever(s)
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Coördinatie en business analyse bij implementatie Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer
Door de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV), krijgen inwoners en ondernemers het recht om digitaal met de overheid te communiceren. De gemeente moet de digitale kanalen aanwijzen die ze daarvoor kunnen gebruiken. Bij het gebruik van de digitale weg gelden nieuwe waarborgen, zoals notificatie, ontvangstbevestiging, termijnverlenging bij storing en zorgplicht.
De wet wordt op 1 januari 2026 ingevoerd. In het afgelopen jaar is een gemeente-brede inventarisatie uitgevoerd. Vastgesteld is welke gemeentelijke producten onder de Wmebv vallen. Een advies is opgesteld en het noodzakelijke vervolgwerk is bepaald. De directie heeft in september op het advies en het vervolgwerk een besluit genomen.
De opdracht is de toegang tot onze informatie, diensten en producten te verbeteren, zodat onze dienstverlening aan inwoners beter wordt én we voldoen aan de eisen van de WMEBV. Het vastgestelde vervolgwerk is de leidraad voor de opdrachtuitvoering.
Functie eisen
- De kandidaat is akkoord met detachering
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Informatica;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met verandermanagement, organisatieontwikkeling, informatie- en projectmanagement met een nieuw zaaksysteem;
- Aantoonbare kennis van de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (Wmebv);
- Aantoonbare werkervaring met projecten op het gebied van processen voor gemeentelijke Dienstverlening (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).
Wensen: (weging, totaal 100 punten
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met verandermanagement, organisatieontwikkeling, informatie- en projectmanagement met een nieuw zaaksysteem (30 punten);
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het adviseren en ondersteunen met projectmanagement op projectuitvoering, opzet en planning projectfases en systeeminrichting (20 punten);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling op het gebied van ICT (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Leveranciersinventarisatie (30 punten).
Competenties
Zowel je opdrachtgever als je projectteam weten je te vinden. Je weet wat stijlflexibiliteit is en past dit toe wanneer de situatie hierom vraagt. Bijvoorbeeld bij het coachen van je projectteams en tijdens onderhandelingen of conflictsituaties. Je schakelt snel tussen verschillende niveaus, kun het geheel overzien en bent sterk resultaatgericht.
- Je staat bekend om je sterk ontwikkelde projectleidingvaardigheden.
- Je bent zelfstandig, betrouwbaar, communicatief vaardig, representatief en overtuigend.
- Je toont leiderschap en motiveert.
- De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Leiderschap - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Betrouwbaar - Representatief - Overtuigend - Motiverend
Extra info
Einddatum: 01-02-2026
Optie tot verlengen: 4 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 16 uur
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!